McAfee skutecznie walczy z kryzysem

McAfee skutecznie walczy z kryzysem

McAfee skutecznie walczy z kryzysem
14.02.2009 14:00, aktualizacja: 16.02.2009 09:02

W wynikach finansowych wielu firm pojawiają się w ostatnim czasie informacje o dużych stratach związanych z kryzysem. W trudnych warunkach całkiem dobrze radzi sobie McAfee. Firma podsumowała efekty swych działań zarówno w czwartym kwartale, jak i w całym ubiegłym roku.

Kryzys, z którym zmaga się światowa gospodarka sprawia, że w wynikach finansowych wielu firm pojawiają się informacje o dużych stratach. Przekładają się one na konieczność podjęcia działań naprawczych i owocują redukcją zatrudnienia. W trudnych warunkach całkiem dobrze radzi sobie McAfee, producent rozwiązań przeznaczonych do zabezpieczania systemów i danych. Firma zaprezentowała efekty swych działań w czwartym kwartale, a także w całym ubiegłym roku.

Godny odnotowania jest fakt, że wyniki finansowe McAfee okazały się lepsze od uzyskanych w 200. roku. Firma przyniosła zyski, co oznacza że skutecznie walczy z kryzysem. W czwartym kwartale 2008 roku przychody osiągnęły wartość 424 milionów USD i były wyższe o 19% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2007. Dochód operacyjny liczony według GAAP uzyskał pułap 32,6 miliona USD ( spadek o 1% ), natomiast dochód netto liczony według GAAP wzrósł o 273% i ukształtował się na poziomie 45,4 miliona dolarów.
W 200. roku przychódy miały wartość 1,6 miliarda USD i był wyższe o 22% w porównaniu do 2007 roku. Dochód operacyjny liczony według GAAP wzrósł o 19% i ukształtował się na poziomie 189,6 miliona USD. Dochód netto liczony według GAAP uzyskał pułap 172,2 miliona USD, co oznacza wzrost o 3 procent w porównaniu do 2007 roku.
Robert Żelazo, dyrektor generalny McAfee Polska, podsumowując 2008 rok zwrócił uwagę, że: "duże i średniej wielkości firmy ( zarówno na świecie, jak i w Polsce ) przywiązują coraz większą wagę do zabezpieczenia nie tylko urządzeń, ale przede wszystkim danych, które są ich strategicznym zasobem". Odnosząc się do działań na polskim rynku podkreślił, że: "milowym krokiem na rynku konsumenckim w Polsce było nawiązanie współpracy z TP SA, dzięki czemu operator może oferować abonentom usługi Neostrada specjalnie przygotowane wersje produktów konsumenckich. Ponieważ praktyka dowiodła, że powszechne zapewnienie bezpieczeństwa konsumentów jest praktycznie niemożliwe bez udziału operatorów i ISP, jest to istotny krok na drodze do podniesienia poziomu bezpieczeństwa Internetu. Jest to tym ważniejsze, że w 2009 roku spodziewamy się nawet pięciokrotnie większej liczby zagrożeń, niż przez wszystkie dotychczasowe lata łącznie".

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)