Lustrzanki coraz bardziej popularne

Lustrzanki coraz bardziej popularne
06.08.2007 08:30

Według danych japońskiej organizacji Camera & Imaging Products Association, sprzedaż cyfrowych aparatów fotograficznych w pierwszej połowie tego roku wzrosła o 27 procent ( w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego ). Co ciekawe, aż 75-procentowy wzrost zanotowały cyfrowe lustrzanki.

Raport został oparty na danych dotyczących sprzedaży aparatów cyfrowych firm będących członkami organizacji Camera & Imaging Products Association. Według niego, sprzedaż cyfrowych aparatów fotograficznych w pierwszej połowie tego roku ( w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego ) wzrosła o 27 procent. Największy skok odnotowały urządzenia typu DSLR ( Digital Single Lens Reflex - cyfrowa lustrzanka ), których sprzedaż była aż o 75 procent większa i wyniosła 3,5 miliona egzemplarzy.

Regionalny układ sprzedaży nie zmienił się znacząco. Najwięcej cyfrówek znalazło swoich nabywców w Europie ( 32 % - 13,6 miliona egzemplarzy ) i Ameryce Północnej ( 31 % - 13,1 miliona egzemplarzy ). Następna w kolejności jest Azja ( 17 % ), Japonia ( 12 % ) i "Pozostałe Regiony" ( 8 % ).

Największy wzrost sprzedaży odnotowały "Pozostałe Regiony" ( 52 % ), które wyprzedziły Amerykę Północną ( 36 % ), Azję ( 33% ), Japonię ( 23% ) i Europę ( 14 % ). Jeżeli chodzi o wspomniane wcześniej lustrzanki, to największe zainteresowanie wzbudziły one w Azji ( wzrost sprzedaży aż o 137 % ), która daleko w tyle pozostawiła "Pozostałe Regiony" ( wzrost o 88 % ), Japonię ( wzrost o 69 % ), Europę ( wzrost o 68 % ) i Amerykę Północną ( wzrost o 61 % ).

Warto również nadmienić, że w ostatnich sześciu latach rynek aparatów cyfrowych stale rósł ( z wyjątkiem 2005 roku, w którym odnotowany został spadek ). W 2006 roku jego globalna wartość wyniosła 12,1 miliarda dolarów.

Strona organizacji Camera & Imaging Products Association - http://www.cipa.jp/english/index.html.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)