Kilka danych o użytkownikach Centertela
Szacunkowy udział Centertel w rynku telefonii komórkowej pod względem łącznej liczby abonentów na 30. września wyniósł 33,6% (na 30. września 2006 roku wynosił 33,7%), zaś szacunkowy udział w rynku pod względem aktywacji netto narastająco po 9 miesiącach wyniósł 28,4% - napisała firma w komunikacie.
Centertel w pierwszych 9 miesiącach roku miał 5,942 mld zł przychodów, co stanowi wzrost o 6,2% wobec analogicznego okresu 2006 roku.
_ Większe wykorzystanie własnej sieci (poprzez skuteczne promowanie ruchu wewnątrz sieci Orange)
wraz z obniżka stawek MTR przyczyniło się do zmniejszenia pozostałych kosztów operacyjnych o 3,7% _ - napisano w komunikacie.
| Liczba klientów | 3Q07 | 2Q07 | 3Q06 |
| --- | --- | --- | --- |
| Postpaid | 5,367 mln | 5,188 mln | 4,601 mln |
| Prepaid | 8,119 mln | 7,867 mln | 7,135 mln |
| NMT | 1 tys. | 1 tys. | 2 tys. |
| Razem | 13,487 mln | 13,056 mln | 11,738 mln |
_ Wzrost na rynku telefonii komórkowej był wolniejszy niż w ubiegłym roku, co było spowodowane obniżka stawek za zakończenie połączeń w sieciach komórkowych (o 22% w październiku 2006 roku i o 10% w maju 2007 roku), a także wysokim poziomem penetracji kart SIM, który osiągnął 105%. Na sytuacje na rynku polskim miało też wpływ wejście czwartego operatora infrastrukturalnego (w I kwartale 2007 roku) oraz, w mniejszym stopniu, pierwszych trzech operatorów wirtualnych, którzy przystąpili do świadczenia usług _ - napisała firma w komunikacie.
Kluczowe wskaźniki operatora po III kwartale:
ARPU w zł (ang. _ Average Revenue Per User _, czyli średni przychód z abonenta)
| | prepaid | postpaid | zagregowane |
| --- | --- | --- | --- |
| 1Q06 | 26,9 | 95,6 | 54,7 |
| 2Q06 | 29,2 | 98,8 | 55,7 |
| 3Q06 | 27,1 | 103,4 | 57,0 |
| 4Q06 | 25,0 | 93,8 | 51,7 |
| 1Q07 | 20,9 | 89,7 | 47,5 |
| 2Q07 | 21,8 | 91,8 | 49,3 |
| 3Q07 | 23,6 | 93,2 | 51,5 |
AUPU (ang. _ Average Usage Per User _, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)
| | prepaid | postpaid | zagregowane |
| --- | --- | --- | --- |
| 1Q06 | 35,3 | 170,2 | 90,0 |
| 2Q06 | 38,2 | 182,2 | 95,5 |
| 3Q06 | 39,9 | 183,8 | 96,3 |
| 4Q06 | 38,8 | 189,6 | 97,3 |
| 1Q07 | 36,1 | 190,6 | 95,7 |
| 2Q07 | 44,5 | 196,7 | 104,4 |
| 3Q07 | 44,5 | 192,9 | 103,9 |
SAC w zł (ang. _ Subscriber Acquisition Cost _, czyli koszt pozyskania klienta)
| | prepaid | postpaid | zagregowane |
| --- | --- | --- | --- |
| 1Q06 | 19,1 | 497,7 | 153,2 |
| 2Q06 | 15,9 | 507,9 | 133,3 |
| 3Q06 | 18,3 | 438,0 | 124,2 |
| 4Q06 | 11,3 | 523,1 | 131,2 |
| 1Q07 | 14,7 | 502,0 | 136,8 |
| 2Q07 | 12,0 | 567,9 | 137,4 |
| 3Q07 | 13,0 | 546,3 | 125,8 |
CHURN (wskaźnik odejść)
prepaid | postpaid | |
---|---|---|
1Q06 | 8,2% | 4,2% |
2Q06 | 5,0% | 3,1% |
3Q06 | 9,0% | 2,9% |
4Q06 | 6,2% | 2,8% |
1Q07 | 11,2% | 3,1% |
2Q07 | 13,1% | 2,6% |
3Q07 | 12,3% | 2,9% |