Grupa TP ma strategiczny plan na najbliższe 2 lata

Grupa TP ma strategiczny plan na najbliższe 2 lata

Grupa TP ma strategiczny plan na najbliższe 2 lata
24.03.2010 07:07, aktualizacja: 24.03.2010 09:50

Grupa TP ma plan strategiczny dla Telekomunikacji Polskiej i Centertela na lata 2010-2012. Operator stacjonarny ma mocno postawić na telewizję, a komórkowy na transmisję danych.

Grupa TP (TP i Centertel) planuje mocno postawić na e-faktury, samoobsługę i nowoczesne kanały sprzedaży, co ma pozwolić na zmniejszenie o 10% liczby tradycyjnych punktów sprzedaży do 2012 roku. W tym okresie 10-15% nowych kontraktów ma być zawierane poprzez Internet, a także połowa tych przedłużanych.

Na rynku telefonii stacjonarnej ma zostać usprawniony proces utrzymania klienta i przeprowadzanych ma być więcej akcji telefonicznych. Ma pojawić się więcej ofert w telefonii stacjonarnej, które będą obniżać koszty w zamian za podpisanie umowy na określony czas (podwójny pakiety minut, tańsze połączenia na komórki, tańszy abonament itp.). Oprócz ceny, zapobieganiu odejściom klientów ma przeciwdziałać wprowadzenie możliwości geograficznej migracji _ neostrady tp _.

Grupa TP nie wyklucza zakupu operatora ISP albo telewizji kablowej, jeżeli zdarzy się taka okazja. Do 2012 roku chce mieć ponad 1 mln klientów telewizyjnych, których chce zdobyć poprzez atrakcyjną ofertę programową i cenową, a także poprzez oferowanie telewizji satelitarnej w pakiecie z Internetem CDMA w miejscach "białych plam".

Na rynku telefonii komórkowej ma być położony nacisk na zwiększenie przychodów z tytułu transmisji danych i jej udział w ARPU. Ma to być realizowane zarówno poprzez większą sprzedaż dedykowanych aktywacji, jak i zwiększenie udziału smartfonów w portfolio. Transmisja ma być ważna zarówno w ofercie abonamentowej, jak i prepaid.

Na obu rynkach ma być prowadzone aktywne dosprzedawanie usług. Czas potrzebny do wprowadzania nowych ofert na rynek ma zostać skrócony dwukrotnie, marketing ma być prostszy, bardziej przejrzysty i stopniowo sprowadzać się do jednej marki (Orange)
.

Jeżeli chodzi o infrastrukturę, to TP chce migrować w kierunku sieci _ all-IP _ i NGN/NGA (ang. _ Next Generation Access / Network _), VDSL i FTTH (ang. _ Fiber to the Home _). Centertel ma stawiać na HSPA+, wejście w LTE ma być ostrożnie rozważone. Inwestycje mają sięgnąć 17-19% przychodów.

Grupa TP przewiduje, że w 2010 roku spadki w telefonii stacjonarnej będą porównywalne z tymi w 2009 roku, a w komórkowej - umiarkowane. Dopiero od 2012 roku ma spowolnić kanibalizacja telefonii stacjonarnej przez komórkową, ceny Internetu ustabilizować w związku ze wzrostem nasycenia, a przychody telefonii komórkowej mają wzrosnąć. Centertel ma być po 2012 roku liderem na swoim rynku pod względem przychodów, a TP na rynku dostępu do Internetu, z 40-procentowym udziałem w ilości łączy.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (241)