Brytyjski serwis Dopplr w rękach Nokii
Nokia za sumę ok. 10-15 mln euro przejęła brytyski serwis społecznościowy adresowany do miłośników podróży
Firma Nokia coraz intensywniej interesuje się społecznościowym potencjałem internetu. Do portfela spółki trafił brytyjski serwis http://Dopplr.com, a już wcześniej zasiliły go inne produkty.
W ciągu ostatnich miesięcy Nokia przejęła niemiecką mobilną sieć społecznościową Celity.com, firmę Plum Ventures specjalizującą się w projektowaniu portali społecznościowych od podstaw oraz dodawaniu narzędzi społecznościowych do już istniejących witryn, a także berlińską firmą Bit-Side tworzącą programy i gry na telefony komórkowe.
Wg nieoficjalnych informacji, za brytyjski serwis Dopplr Nokia zapłaciła ok 10-1. mln euro (tj. ok 22 mln USD). Warto zauważyć, że współtwórca serwisu oraz jego obecny CEO, Marko Ahtisaari, wcześniej był dyrektorem odpowiedzialnym za strategię projektowania w Nokii.
Społecznościowy serwis http://Dopplr.com adresowany jest do osób podróżujących i pozwala na wymianę informacji o planach, poradach oraz doświadczeń z pobytu w różnych miejscach na całym świecie. Co ciekawe, użytkownicy serwisu korzystać mogą z mobilnej społecznościowej aplikacji lokalizacyjnej, która jednak stworzona została pod iPhony, a nie słuchawki Nokii.
Na początku września, podczas imprezy Nokia World, firma zaprezentowała swoje dwa najnowsze produkty: Lifecasting oraz Social Messaging. Oba z nich służyć mają nawiązywaniu mobilnej komunikacji z użytkownikami różnych serwisów społecznościowych przy wykorzystaniu narzędzi lokalizacyjnych. Niewątpliwe ostanie zakupy Nokii związane są z realizacją tych projektów.
Źródło: http://www.techcrunch.com