Serwisy wideo najbardziej popularne w godzinach pracy
Według amerykańskiej firmy badawczej VideoCensus, serwisy oferujące filmy wideo odnotowują największą liczbę odsłon w godzinach pracy. Największa ilość unikalnych odwiedzin przypada w okolicach przerwy obiadowej.
18.12.2008 | aktual.: 18.12.2008 15:26
Z przeprowadzonego badania wynika, że 65. osób oglądających filmy wideo w Internecie robi to w godzinach pracy, czyli od 09:00 do 17:00. 34% z nich ogląda filmy w godzinach okołoobiadowych, które wypadają pomiędzy południem, a godziną 14:00. Kolejne 49% przegląda tego rodzaju serwisy również po pracy, czyli w godzinach od 17:00 do 20:00. Przedstawione w badaniu wyniki nie sumują się do 100%, gdyż wiele osób ogląda filmy o różnych porach dnia.
Na taki wynik badania ma wpływ to, że ponad 96% wszystkich łączy firmowych należy do szerokopasmowych. Praca jest również tym miejscem, w którym ludzie spędzają najwięcej czasu, więc takie postępowanie wydaje się jak najbardziej naturalne. Na taki stan rzeczy może mieć również wpływ to, że oglądanie filmów bywa często dobrym przerywnikiem podczas nudnego dnia w pracy.
Najpopularniejszym w październiku serwisem oferującym filmy wideo był YouTube, na którym użytkownicy oglądnęli ponad 5 miliardów filmów. Na drugim miejscu znalazł się Fox Interactive z liczbą prawie 250 milionów odsłon, a na trzecim serwis Hulu, należący do NBC, z odsłonami na poziomie 206 milionów.
Prezentacja wyników badania miała miejsce kilka miesięcy po tym, jak firma badawcza Voco poinformowała, że pracownicy spędzają średnio 2 godziny dziennie na poszukiwanie w Internecie treści, które nie są związane z ich pracą.