Nokia chce miliarda dusz

Nokia chce miliarda dusz

16.09.2010 09:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nokia podczas dorocznego spotkania Nokia World przedstawiła strategię, której celem jest zapewnienie dostępu do Internetu kolejnemu miliardowi ludzi. Aby go zrealizować, firma planuje oferować na rynkach wschodzących zaawansowane, a jednocześnie przystępne cenowo telefony komórkowe i dostosowane do lokalnej specyfiki usługi Ovi.

Mary McDowell, wiceprezes działu telefonów komórkowych z Nokia, podkreśliła podczas swojego przemówienia, że firma planuje utrzymać pozycję lidera w branży rozwiązań do komunikacji głosowej oraz transmisji danych dla szerokiego grona odbiorców. „Przechodząca do ery informacji grupa właścicieli telefonów komórkowych przewyższy liczebnie grupę posiadaczy komputerów”. - powiedziała McDowell. „W sytuacji, gdy 80 procent populacji świata znajduje się w zasięgu masztów telefonii komórkowej, dla wielu z miliarda nowych użytkowników Internetu to telefon, a nie komputer, umożliwi pierwszy dostęp do usług online”.

Obraz
© Nokia C3 Touch and Type (fot. Nokia)

Odświeżona oferta - Nokia C3 Touch and Type
Niedługo po wprowadzeniu na rynek modelu X3 typu Touch and Type firma Nokia przedstawiła drugi telefon z ekranem dotykowym oraz tradycyjną klawiaturą —. C3 Touch and Type. Ten klasyczny model z serii S40 w obudowie ze stali nierdzewnej, jest wyposażony w aparat fotograficzny o rozdzielczości 5 Mpix z lampą błyskową, odtwarzacz muzyczny i radio FM. Urządzenie obsługuje sieci 3G i WLAN, a także karty pamięci o pojemności do 32 GB. Telefon umożliwia szybki dostęp do wiadomości, poczty e-mail oraz aplikacji i gier z Ovi. Urządzenie ma kosztować około 145 euro bez podatków i dopłat powinno trafić do sprzedaży w czwartym kwartale br.

McDowell podkreśliła również, że klienci z całego świata potrzebują nie tylko solidnych i przystępnych cenowo urządzeń, ale także aplikacji umożliwiających szybki, łatwy i niedrogi dostęp do potrzebnych informacji lokalnych oraz globalnych. „Na rynku tradycyjnych telefonów komórkowych coraz ważniejsze stają się nowe rodzaje usług oraz zaawansowane oprogramowanie kojarzone wcześniej wyłącznie ze smartfonami” - wyjaśniła. „Wprowadzamy usługi dostosowane do potrzeb odbiorców w zakresie łączności, dostępu do informacji oraz cen”.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (5)
Zobacz także