Nokia: garść statystyk platformy OVI

200 tys. nowych użytkowników każdego dnia; 2,3 miliona pobranych aplikacji dziennie i aż 70 twórców, których aplikacje zostały pobrane już ponad milion razy - takimi statystykami pochwalić może się nokiowski OVI.

Nokia: garść statystyk platformy OVI
Źródło zdjęć: © Nokia

07.10.2010 | aktual.: 07.10.2010 09:14

Liczba aktywnych użytkowników usług firmy Nokia na świecie sięga już 140 milionów. Dostępna w ponad 190 krajach platforma OVI oferuje między innymi Mapy, Muzykę, Pocztę oraz Sklep z aplikacjami, a w niektórych krajach także serwis Life Tools.

Dzięki rosnącej popularności usług OVI już 70 twórców aplikacji przekroczyło granicę miliona pobrań w OVI Sklepie. Poziom ten osiągnęli między innymi Digital Chocolate, Electronic Arts, Gameloft, Indiagames, PepsiCo, Qik, Shazam.

Co więcej, HeroCraft - wydawca takich materiałów jak gra Farm Frenzy - osiągnął aż ponad 10 milionów pobrań, a Offscreen - twórca aplikacji dedykowanych urządzeniom z ekranem dotykowym - ma ich na swoim koncie ponad 45 milionów.

W Polsce OVI Sklep oferuje także lokalne treści mobilne w tym między innymi tak popularne aplikacje jak NK.pl, Allegro, Gazeta, Audioteka, Listonic i Onet.pl Wiadomości.

Wśród ostatnich udoskonaleń dla twórców aplikacji warto wymienić możliwość bezpłatnego podpisywania aplikacji Java i Symbian, zakupu aplikacji z poziomu telefonu oraz korzystniejszy udział w przychodach i zaawansowane funkcje analityczne. Dzięki nowej wersji Nokia Qt Software Development Kit (SDK) zmniejszyła się o 70% wymagana liczba linii kodu aplikacji.

Wzbogacenie nawigacji OVI Mapy w informacje o transporcie publicznym w ponad 80 miastach oraz lokalizacyjną funkcję Check-in. Nawigacja piesza i samochodowa jest dostępna obecnie w 78 krajach i 46 językach, a wyznaczone każdego dnia dzięki OVI Mapom trasy mogłyby łącznie okrążyć Ziemię aż 80 razy.

Serwis OVI Muzyka dostępny jest na 38 rynkach na całym świecie i oferuje łącznie katalog około 11 milionów utworów. Co więcej, platforma wzbogacona została o aplikację Gig Finder, która pomaga odnaleźć imprezy muzyczne zgodne z preferencjami muzycznymi użytkowników. OVI Muzyka już teraz jest najbardziej popularnym internetowym sklepem muzycznym w Finlandii, Brazylii, Meksyku, Indiach i RPA.

Założono już ponad 17 milionów kont OVI Mail i OVI Czat, a z usługi Nokia Messaging korzysta ponad 4 miliony aktywnych użytkowników. W ciągu niecałego roku serwis OVI Life Tools przyciągnął ponad 4,7 miliona użytkowników z Chin, Indii i Indonezji.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)