Nokia traci u młodych
04.06.2009 09:59, aktual.: 05.06.2009 09:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nokia ma coraz mniejszą popularność wśród nastolatków. Według badań przeprowadzonych na bazie danych z serwisu społecznościowego Habbo, fiński gigant telekomunikacyjny traci na rzecz Apple'a i Sony Ericssona.
W badaniu wzięło udział ponad 112 tys. respondentów z trzydziestu krajów. 21% z nich podało jako ulubioną markę telefonów Nokię. To wciąż wystarczająco dużo, by Nokia mogła szczycić się pierwszym miejscem, jednak to poważny spadek względem zeszłorocznych 29%.
Sony Ericsson, który w ogólnym zestawieniu jest obecnie na piątej pozycji w światowym rankingu producentów telefonów komórkowych, w przypadku najmłodszych wdrapał się na drugą pozycję. Względem zeszłego roku także i on odnotował jednak spadek - z 21% do 18%. Trzecią pozycję zajmuje Samsung, na czwartej jest LG. Motorola spadła z trzeciego miejsca na szóste, a na piątym zawitał nowy gracz - Apple.