Jackson, Szarapowa, Williams - celebryci i malware

Jackson, Szarapowa, Williams - celebryci i malware

Jackson, Szarapowa, Williams - celebryci i malware
Źródło zdjęć: © Jupiterimages
06.07.2009 11:00, aktualizacja: 06.07.2009 11:49

Firmy antywirusowe ostrzegają o rosnącej ilości złośliwego oprogramowania, wykorzystującego nazwiska gwiazd rozrywki i sportu. Wiadomości spam rzekomo dotyczące śmierci Michaela Jacksona służą do wykradania haseł do kont banków online.

W blogu PC Tool Threatfire znalazło się ostrzeżenie o krążących w Sieci wiadomościach spam, zatytułowanych "Michael Jackson Was Killed...". W jego treści znajduje się następujący tekst: "But Who Killed Michael Jackson? Visit X-Files to see the answer:" oraz stosowne łącze.

Oczywiste jest, że internauci mniej świadomi zagrożeń czyhających w Internecie, żądni wiadomości o rzekomym zabójstwie piosenkarza, są bardziej skłonni klikać takie linki. Łącze w opisywanym przykładzie spamu kierowało do strony na której znajdował się spreparowany przez cyberprzestępców plik PDF oraz wariant robaka Zbot do wykradania haseł bankowych.

Firma McAfee ostrzega przed złośliwym oprogramowaniem wykorzystującym nazwiska światowych gwiazd tenisa - Marii Szarapowej, Amelie Mauresmo czy Sereny Williams. Wzrost ilości tego typu malware'u w ostatnich dniach związany był z zakończonym 5 lipca turniejem tenisowym w Wimbledonie. Twórcy robaków liczą, że uda im się wykorzystać naiwność internautów szukających najświeższych informacji o sportsmenkach. Tenisistki w roli "przynęty" są bowiem bardziej atrakcyjne niż uprawiający ten sport mężczyźni.

"Cybeprzestępcy ciągle szukają nowych sposobów przyciągnięcia uwagi, więc ważne wydarzenie sportowe cieszące się dużym zainteresowaniem, takie jak Wimbledon, daje im idealne możliwości wywołania zainteresowania użytkowników i w ostateczności przekonania ich do kliknięcia linku bardziej niebezpiecznego niż serwis Rogera Federera" - tłumaczy Greg Day, analityk McAfee.

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)