Jedną z ciekawszych inicjatyw Intela o których dużo dyskutuje się w pierwszym dniu IDF jest przejęcie firmy Havok, która jest znana głównie ze bardzo popularnego wśród twórców gier silnika fizyki obecnego m.in. w grach Halo 2 , BioShock, Half Life 2 i Oblivion.
Bezsprzecznie przejęcie to ma związek z planami Intela wprowadzenia do sprzedaży własnych procesorów graficznych i planami dalekosiężnymi dotyczącymi specjalizowanych rdzeni, które mogłyby także zajmować się obliczeniami fizycznymi. Havok nie tylko wsławił się silnikami fizyki spotykanymi w grach takich jak BioShock, Halo 2 , Half Life 2 czy Oblivion ale także udziałem w tworzeniu efektów specjalnych do wielu filmów, m.in. Matrix, Troja czy Królestwo Niebieskie.
Irlandzka firma powstała w 1998 roku w Dublinie, a swoje oddziały ma m.in. w San Francisco, San Antonio i Monachium.