HTML 5 na horyzoncie

HTML 5 na horyzoncie
Źródło zdjęć: © W3

24.01.2008 09:30, aktual.: 26.01.2008 19:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W3C, organizacja zajmująca się opracowywaniem standardów sieciowych, opublikowała roboczą specyfikację języka HTML 5.

Od czasu publikacji HTML 4 w 1997 strony WWW zmieniły się nie do poznania. Zamiast statycznej zawartości ubogiej w elementy graficzne mamy dzisiaj witryny pełne multimedialnej zawartości. Pojawiły się rewolucyjne technologie, jak Ajax, które pozwalają użytkownikowi na zaawansowane interakcje ze stroną WWW. Aby sprostać nowym wyzwaniom, w marcu 2007 roku organizacja W3C ( www.w3.org - http://www.w3.org ) powołała zespół HTML Working Group do opracowania nowej specyfikacji języka HTML. Opublikowano właśnie roboczą wersję HTML 5 jest - http://www.w3.org/tr/2008/wd-html5-20080122.

Co nowego w HTML 5?
Najciekawsze z wprowadzonych nowości to funkcje API do tworzenia dwuwymiarowej grafiki, umieszczania na stronie dźwięku i filmów oraz ułatwiające interaktywną edycję dokumentów w przeglądarce WWW. Istotną zmianą jest też możliwość wykorzystania pojemności dyskowej po stronie użytkownika do trwałego przechowywania danych. Pojawią się nowe znaczniki, ułatwiające prezentację popularnych elementów. Są to m.in. "

,
,

Specyfikacja HTML 5 jest pierwszą opracowywaną według zasady Royalty-Free Patent Policy, która ma zapewnić, że wykorzystane w specyfikacji rozwiązania będą wolne od ewentualnych żądań związanych z zarejestrowanymi patentami.

Członkami W3C są m.in. AOL, Apple, Google, IBM, Microsoft, Mozilla, Nokia i Opera. Oprócz wymienionych, w pracach na specyfikacją HTML 5 pomagały firmy: BEA Systems, Cisco, France Telecom, Hewlett-Packard, mTLD Top Level Domain Limited, Oxford Brookes University, Queensland University of Technology, Stanford University, University of Innsbruck oraz U.S. Library of Congress.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także