Południowokoreański rząd zamierza wprowadzić nowe przepisy ograniczające dostęp do gier sieciowych.
Ministerstwo Kultury, Sportu i Turystyki Korei Płd. jest zdania, że dzieci i młodzież w wieku szkolnym poświęcają zbyt dużo czasu na wirtualną rozrywkę, co często prowadzi do uzależnienia.
Stąd pomysł na wprowadzenie nowych regulacji, które mogłyby odwrócić ten niebezpieczny trend.
Jedną z propozycji przedstawionych przez resort jest ograniczenie młodzieży dostępu do gier online w godzinach 24.0. - 8.00. Kolejna zakłada zmniejszenie przepustowości łącza internetowego (i tym samym skuteczne utrudnienie rozgrywki) osobom, które w Sieci spędziły zbyt dużo czasu.
Nowe procedury wymagały by współpracy dostawców gier sieciowych. Ministerstwo skierowało już do tych firm wnioski o wprowadzenie nowych zasad, jak również o monitorowanie numerów identyfikacyjnych użytkowników (numery przypominające polski PESEL) zawierających m.in. informacje o dacie urodzenia.
Operatorzy trzech popularnych w Korei Płd. wirtualnych światów (Barameui Nara, Maple Story, Mabinogi) w nadchodzących miesiącach wprowadzą nocne blokady; w grach MMORPG "Dungeon and Fighter" i "Dragon Nest" testowane będzie spowalnianie przepustowości łącz.
Ogółem programem ministerstwa objętych ma zostać 1. różnych gier sieciowych.
W Korei Południowej, słynącej z szybkich łączy internetowych, gry sieciowe (i gry komputerowe w ogóle) są niezmiernie popularne. Niestety bywa to przyczyną prawdziwych dramatów, takich jak śmierć z wygłodzenia trzymiesięcznej dziewczynki we wrześniu 200. r. Jej rodzice spędzali po kilkanaście godzin w kafejce internetowej, gdzie grali w Prius Online, sieciową grę, w której... wychowuje się dziecko.
Źródło: BBC