Co Polacy wiedzą o zakupach grupowych?

Zakupy grupowe na dobre zadomowiły się w świadomości polskich internautów - wg najnowszych badań Millward Brown SMG/KRC dla Citeam.pl, o serwisach tych słyszało 8 na 10 osób.

Co Polacy wiedzą o zakupach grupowych?
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos
1

O istnieniu serwisów zakupów grupowych w Polsce słyszało już 8. proc. internautów. Wzrasta nie tylko świadomość zjawiska, ale również poszczególnych stron z grupowymi ofertami. W grudniu 2010 roku aż połowa internautów, która słyszała o zakupach grupowych, nie potrafiła wskazać żadnego znanego im serwisu. Rok później, według badań przeprowadzonych przez PBI, liczba ta zmalała do zaledwie 15 proc, a obecnie - jak wskazuje najnowszy raport Millward Brown SMG/ KRC dla Citeam.pl - tylko 1 proc. tych internautów nie zna jakiejkolwiek strony tego typu.

- _ Wart zauważenia jest fakt, że aż 89 proc. internautów, którzy słyszeli o zakupach grupowych, przyznaje, że odwiedziło poszczególne strony z ofertami. Tylko 6 proc. respondentów stwierdziło, że nie da się namówić na odwiedzenie tego rodzaju serwisów _ - analizuje Marta Krauze, dyrektor Citeam.pl.

Niemal wszystkie najbardziej znane serwisy zakupów grupowych wzmocniły znajomość marki wśród internautów. Według badań Millward Brown SMG/KRC w pierwszej piątce najbardziej znanych stron znajdują się kolejno: Groupon.pl (znany 9. proc. respondentów), Citeam.pl (79 proc.), Gruper.pl (66 proc.), MyDeal.pl (48 proc.) oraz Grupeo.pl (31 proc.).

Niemal co trzeci internauta zna Okazik.pl, a co drugi FastDeal.pl oraz SweetDeal.pl. Poniżej tego pułapu znalazły się kolejno: HappyDay oraz serwisy Cuppon, GoDealla, Zniżkomania oraz MagicDeal. Największy wzrost świadomości marki zanotował serwis Citeam.pl - we wrześniu 201. roku strona ta była znana co trzeciemu internaucie, a obecnie witrynę Grupy Allegro wskazuje niemal ośmiu na dziesięciu respondentów.

Badanie zostało przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC na grupie internautów (użytkownicy Internetu minimum 2 razy w tygodniu) w wieku 20-3. lat, mieszkający w miastach 50 tys. + w dniach 04-13.09.2012 oraz we wrześniu 2011 roku. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviewing).

1

Wybrane dla Ciebie

Blackout w Cannes. Poważna awaria prądu podczas festiwalu
Blackout w Cannes. Poważna awaria prądu podczas festiwalu
Sztuczna inteligencja w debatach. Jest bardziej przekonująca niż ludzie
Sztuczna inteligencja w debatach. Jest bardziej przekonująca niż ludzie
Odkryli nową planetę za Plutonem. Kraniec świata nadal skrywa sekrety
Odkryli nową planetę za Plutonem. Kraniec świata nadal skrywa sekrety
Polska uruchamia superkomputer kwantowy Odra 5. Pierwszy w tej części Europy
Polska uruchamia superkomputer kwantowy Odra 5. Pierwszy w tej części Europy
Rosyjski Su-24 przechwycony przez polskie samoloty. Rozkaz wydało NATO
Rosyjski Su-24 przechwycony przez polskie samoloty. Rozkaz wydało NATO
Ukraińcy krótko o abramsach. Użyli tylko kilku słów
Ukraińcy krótko o abramsach. Użyli tylko kilku słów
Cenna broń dotarła do Polski. Przybyła z Korei
Cenna broń dotarła do Polski. Przybyła z Korei
Rosyjski AWACS A-100 Premier. Stał się przestarzały, zanim wszedł do służby
Rosyjski AWACS A-100 Premier. Stał się przestarzały, zanim wszedł do służby
Gigant amunicyjny inwestuje w Indiach. Celem 200 tys. pocisków rocznie
Gigant amunicyjny inwestuje w Indiach. Celem 200 tys. pocisków rocznie
Bezpieczeństwo Polski. Na jakim etapie jest "zbrojeniówka"?
Bezpieczeństwo Polski. Na jakim etapie jest "zbrojeniówka"?
Wypadek okrętu w Korei Płn. Reakcja Kima zadziwia
Wypadek okrętu w Korei Płn. Reakcja Kima zadziwia
Satelity SAR dla Japonii. Powstaną przy pomocy polsko-fińskiej firmy
Satelity SAR dla Japonii. Powstaną przy pomocy polsko-fińskiej firmy