Co Polacy wiedzą o zakupach grupowych?

Co Polacy wiedzą o zakupach grupowych?
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

11.10.2012 11:25, aktual.: 11.10.2012 13:40

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zakupy grupowe na dobre zadomowiły się w świadomości polskich internautów - wg najnowszych badań Millward Brown SMG/KRC dla Citeam.pl, o serwisach tych słyszało 8 na 10 osób.

O istnieniu serwisów zakupów grupowych w Polsce słyszało już 8. proc. internautów. Wzrasta nie tylko świadomość zjawiska, ale również poszczególnych stron z grupowymi ofertami. W grudniu 2010 roku aż połowa internautów, która słyszała o zakupach grupowych, nie potrafiła wskazać żadnego znanego im serwisu. Rok później, według badań przeprowadzonych przez PBI, liczba ta zmalała do zaledwie 15 proc, a obecnie - jak wskazuje najnowszy raport Millward Brown SMG/ KRC dla Citeam.pl - tylko 1 proc. tych internautów nie zna jakiejkolwiek strony tego typu.

- _ Wart zauważenia jest fakt, że aż 89 proc. internautów, którzy słyszeli o zakupach grupowych, przyznaje, że odwiedziło poszczególne strony z ofertami. Tylko 6 proc. respondentów stwierdziło, że nie da się namówić na odwiedzenie tego rodzaju serwisów _ - analizuje Marta Krauze, dyrektor Citeam.pl.

Niemal wszystkie najbardziej znane serwisy zakupów grupowych wzmocniły znajomość marki wśród internautów. Według badań Millward Brown SMG/KRC w pierwszej piątce najbardziej znanych stron znajdują się kolejno: Groupon.pl (znany 9. proc. respondentów), Citeam.pl (79 proc.), Gruper.pl (66 proc.), MyDeal.pl (48 proc.) oraz Grupeo.pl (31 proc.).

Niemal co trzeci internauta zna Okazik.pl, a co drugi FastDeal.pl oraz SweetDeal.pl. Poniżej tego pułapu znalazły się kolejno: HappyDay oraz serwisy Cuppon, GoDealla, Zniżkomania oraz MagicDeal. Największy wzrost świadomości marki zanotował serwis Citeam.pl - we wrześniu 201. roku strona ta była znana co trzeciemu internaucie, a obecnie witrynę Grupy Allegro wskazuje niemal ośmiu na dziesięciu respondentów.

Badanie zostało przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC na grupie internautów (użytkownicy Internetu minimum 2 razy w tygodniu) w wieku 20-3. lat, mieszkający w miastach 50 tys. + w dniach 04-13.09.2012 oraz we wrześniu 2011 roku. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviewing).

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)