NTT Comware, oddział koncernu NTT zajmujący się produkcją oprogramowania, stworzył rękawicę, która pozwala odczuwać wirtualne kształty. Całość systemu stanowi "trójwymiarowy" monitor i rękawica wyposażona w sieć czujników oraz odpowiednie oprogramowanie.
Na ekranie pokazywana jest trójwymiarowa grafika, która wydaje się wychodzić poza ekran, a użytkownik, za pomocą rękawicy, może "dotknąć" wirtualnego kształtu.
Japońska firma już myśli o komercyjnych zastosowaniach swojej technologii. Shiro Ozawa, inżynier NTT mówi, że rękawica przydałaby się do obsługi wideofonów. _ "Mógłbyś wziąć za rękę czy pogłaskać po głowie swojego wnuka, który mieszka daleko" _ - stwierdził Ozawa. System działa w czasie rzeczywistym. Jeśli korzystająca z niego osoba poruszy się, jej trójwymiarowy obraz również się poruszy.
Innym zastosowaniem mogłoby być użycie nowej technologii np. w muzeach. Odwiedzający mieliby wówczas okazję "dotknąć" szczególnie cennych eksponatów.