Polak w sieci, plazma do śmieci
29.06.2012 10:06, aktual.: 29.06.2012 11:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Internauci znad Wisły coraz częściej wyłączają telewizory.
Przeciętny polski internauta to wielkomiejski 20-30-latek, wykształcony, dobrze zarabiający mężczyzna? Według najnowszych badań, taki obraz użytkownika sieci znad Wisły to mit.
_ "Obecnie co trzeci korzystający z internetu Polak mieszka na wsi, płeć rozkłada się pół na pół. Jedynie co czwarty internauta ma wyższe wykształcenie. To, co odróżnia podłączonych do sieci od reszty, to m.in. pozytywne nastawienie do postaw konsumpcyjnych i optymistyczne prognozy co do swojej przyszłości" _ - twierdzi Ewa Góralska, dyrektor zarządzająca domu mediowego PanMedia Western, który wraz z TNS przebadał ponad 100. internautów.
Reklamodawców przywiązanych do tradycyjnych mediów może zaniepokoić fakt, że internauci coraz częściej asertywnie konsumują telewizję. 8 proc. z nich, czyli około 1,5 mln Polaków podłączonych do sieci, deklaruje, że nie ogląda telewizji wcale. Połowa przyznaje, że sieć zastępuje im inne media.