Najlepsze globalne marki 2009 r.

Najlepsze globalne marki 2009 r.

Najlepsze globalne marki 2009 r.
19.09.2009 13:30, aktualizacja: 21.09.2009 12:22

Firma Interbrand opublikowała listę 100 najlepszych marek świata. Pierwsze miejsce (po raz kolejny) zajęła Coca-Cola, natomiast największy wzrost zanotowała firma Google

W najnowszym dorocznym notowaniu po raz kolejny pierwsze miejsce zajęła marka Coca-Cola, która wyprzedziła IBM i Microsoft. Z kolei największym wzrostem wartości ponownie mogła się pochwalić marka Google.

Obraz
© (fot. Interbrand)

Pierwsza dziesiątka ze 10. notowanych marek przedstawia się następująco (marka/wartość (w milionach dolarów)/ wzrost lub spadek w porównaniu do notowania z 2008 roku):

  1. Coca-Cola / 68 734 / wzrost wartości o 3%
  2. IBM / 60 211 / wzrost wartości o 2%
  3. Microsoft / 56 647 / spadek wartości o 4%
  4. GE / 47 777 / spadek wartości o 10%
  5. Nokia / 34 864 / spadek wartości o 3%
  6. McDonald's / 32275 / wzrost wartości o 4%
  7. Google / 31 980 / wzrost wartości o 25% (w poprzednim notowaniu firma mogła się pochwalić 43-procentowym wzrostem)
  8. Toyota / 31 330 / spadek wartości o 8%
  9. Intel / 30 636 / spadek wartości o 2%
  10. Disney / 28 446 / spadek wartości o 3%

Warto też wspomnieć o bardzo dobrym wyniku Apple (12-procentowy wzrost wartości) oraz o tym, że po raz pierwszy w historii rankingu, wartość wszystkich stu notowanych marek spadła o 4,6 %, czyli o prawie 55,5 miliarda USD.

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (97)