Najlepsze globalne marki 2009 r.
19.09.2009 13:30, aktual.: 21.09.2009 12:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Firma Interbrand opublikowała listę 100 najlepszych marek świata. Pierwsze miejsce (po raz kolejny) zajęła Coca-Cola, natomiast największy wzrost zanotowała firma Google
W najnowszym dorocznym notowaniu po raz kolejny pierwsze miejsce zajęła marka Coca-Cola, która wyprzedziła IBM i Microsoft. Z kolei największym wzrostem wartości ponownie mogła się pochwalić marka Google.
Pierwsza dziesiątka ze 10. notowanych marek przedstawia się następująco (marka/wartość (w milionach dolarów)/ wzrost lub spadek w porównaniu do notowania z 2008 roku):
- Coca-Cola / 68 734 / wzrost wartości o 3%
- IBM / 60 211 / wzrost wartości o 2%
- Microsoft / 56 647 / spadek wartości o 4%
- GE / 47 777 / spadek wartości o 10%
- Nokia / 34 864 / spadek wartości o 3%
- McDonald's / 32275 / wzrost wartości o 4%
- Google / 31 980 / wzrost wartości o 25% (w poprzednim notowaniu firma mogła się pochwalić 43-procentowym wzrostem)
- Toyota / 31 330 / spadek wartości o 8%
- Intel / 30 636 / spadek wartości o 2%
- Disney / 28 446 / spadek wartości o 3%
Warto też wspomnieć o bardzo dobrym wyniku Apple (12-procentowy wzrost wartości) oraz o tym, że po raz pierwszy w historii rankingu, wartość wszystkich stu notowanych marek spadła o 4,6 %, czyli o prawie 55,5 miliarda USD.
Pobierz najnowszy ranking. - http://www.interbrand.com/images/pressreleases/290_090917bestglobalbrands_interbrand.pdf