Firma Interbrand opublikowała listę 100 najlepszych marek świata. Pierwsze miejsce (po raz kolejny) zajęła Coca-Cola, natomiast największy wzrost zanotowała firma Google
W najnowszym dorocznym notowaniu po raz kolejny pierwsze miejsce zajęła marka Coca-Cola, która wyprzedziła IBM i Microsoft. Z kolei największym wzrostem wartości ponownie mogła się pochwalić marka Google.
Pierwsza dziesiątka ze 10. notowanych marek przedstawia się następująco (marka/wartość (w milionach dolarów)/ wzrost lub spadek w porównaniu do notowania z 2008 roku):
- Coca-Cola / 68 734 / wzrost wartości o 3%
- IBM / 60 211 / wzrost wartości o 2%
- Microsoft / 56 647 / spadek wartości o 4%
- GE / 47 777 / spadek wartości o 10%
- Nokia / 34 864 / spadek wartości o 3%
- McDonald's / 32275 / wzrost wartości o 4%
- Google / 31 980 / wzrost wartości o 25% (w poprzednim notowaniu firma mogła się pochwalić 43-procentowym wzrostem)
- Toyota / 31 330 / spadek wartości o 8%
- Intel / 30 636 / spadek wartości o 2%
- Disney / 28 446 / spadek wartości o 3%
Warto też wspomnieć o bardzo dobrym wyniku Apple (12-procentowy wzrost wartości) oraz o tym, że po raz pierwszy w historii rankingu, wartość wszystkich stu notowanych marek spadła o 4,6 %, czyli o prawie 55,5 miliarda USD.
Pobierz najnowszy ranking. - http://www.interbrand.com/images/pressreleases/290_090917bestglobalbrands_interbrand.pdf