Czy wiesz, jaki masz wpływ na globalne zużycie wody?
Każdy z nas używa wody do wielu czynności. Pijemy ją, kąpiemy się w niej, gotujemy, sprzątamy. Korzystamy z niej każdego dnia w sposób tak naturalny, że rzadko zastanawiamy się nad poziomem jej zużycia oraz naszej roli w całym ekosystemie, a przecież jest ona ogromna.
Składają się na to małe, codzienne decyzje i działania, które podejmujemy, jak choćby wybór sposobu odżywiania się, dojazdów do pracy, korzystania ze sprzętu AGD, czy też zmywania naczyń. Według UNDESA już w 202. roku 1,8 miliarda ludzi będzie żyć w regionach o absolutnym niedoborze wody.
YourWaterMark
Marce Electrolux zależy na tym, aby powstrzymać postępujący proces ubywania wody. W tym celu prowadzony jest szereg działań mających zwiększać świadomość ludzi na temat naszego wpływu na zasoby wody pitnej na świecie. Jednym z nich jest kampania YourWaterMark, w ramach której została uruchomiona aplikacja na Facebook’u, która ma pomóc zweryfikować faktyczną jej ilość, zużywaną przez nas każdego dnia.
Indywidualne wyniki osiągnięte przez użytkowników w aplikacji YourWaterMark połączone są z informacjami dotyczącymi problemu niedoboru wody oraz radami, jak używać jej bardziej świadomie, czyli tak, aby dla nikogo na świecie jej nie brakowało.
Kampania YourWaterMark zorganizowana przez markę Electrolux, ma na celu podniesienie świadomości ludzi w zakresie indywidualnego oraz globalnego zużycia wody. Celem projektu jest budowanie wiedzy na temat wpływu każdego z nas, na jej globalne zasoby. Aktywności zaplanowane w ramach kampanii, pomogą zweryfikować, ile już wiemy na ten temat, a ile musimy jeszcze nadrobić, aby świadomie korzystać z tak cennego zasobu, jakim jest woda.
Źródło: Electrolux / JG, WP.PL