Koncern IBM złożył wniosek o zarejestrowanie patentu na nowy sposób umieszczania reklam w filmach wydanych na DVD - informuje serwis ArsTechnica.com. Przewiduje on, że reklamy będą wyświetlane podczas filmu ( a nie tylko przed nim ) i że nie będzie można ich przewijać.
Takie rozwiązanie raczej nie będzie stosowane we wszystkich filmach wydanych na DVD - chodzi raczej o wprowadzenie możliwości oferowania filmów w niższej cenie niż obecnie, ale za to z reklamami. Złożony przez IBM-a wniosek patentowy przewiduje, że reklamy będą wyświetlane podczas odtwarzania filmu - w pewnym momencie będzie on zatrzymywany i przez pewien określony czas prezentowane będą reklamy ( których nie będzie można przyspieszyć ). Taka przerwa może być powtarzana kilka razy w czasie odtwarzania filmu.
Technologia, którą chce opatentować IBM, ma pozwolić na wprowadzenia na rynek filmów na DVD w dwóch wersjach. Pierwsza - standardowa - będzie pozbawiona reklam i będzie kosztować tyle, ile obecnie trzeba zapłacić za film wydany na DVD. Druga wersja "okraszona" będzie reklamami - ale za to jej cena ma być zdecydowanie niższa. To rozwiązanie ma również być wykorzystane w filmach przeznaczonych do wypożyczalni - klient będzie mógł wybrać, czy za wypożyczenie najnowszego hitu chce zapłacić standardową stawkę, czy też zdecyduje się na obejrzenie kilku reklam ( co pozwoli mu na zapłacenie niższej ceny ).
Nie wiadomo na razie, kiedy możemy spodziewać się w sprzedaży pierwszych takich filmów. Wniosek patentowy IBM-a można znaleźć na stronach Amerykańskiego Biura Patentowego - http://appft1.uspto.gov/netacgi/nph-parser?sect1=pto2§2=hitoff&p=1&u=%2fnetahtml%2fpto%2fsearch-bool.html&r=34&f=g&l=50&co1=and&d=pg01&s1=tivo&os=tivo&rs=tivo.