Google tworzy konkurencję dla Facebooka i Twittera

Google tworzy konkurencję dla Facebooka i Twittera

Google tworzy konkurencję dla Facebooka i Twittera
Źródło zdjęć: © Google
10.02.2010 11:22, aktualizacja: 10.02.2010 11:40

Zgodnie z oczekiwaniami koncern Google przedstawił we wtorek nową usługę komunikacyjną dla Gmaila. Buzz to zintegrowany ze skrzynką e-mailową klon Twittera, łączący funkcje komunikatora, poczty elektronicznej i wideochatu. Całość pozwala bezproblemowo wymieniać się materiałami z innych serwisów Gooogle'a - takich jak Picasa czy YouTube. Nowe wiadomości przekazane za pośrednictwem Buzza pojawiają się w czasie rzeczywistym w skrzynce użytkownika – opowiadał programista Todd Jackson w kalifornijskim Mountain View

Zgodnie z oczekiwaniami koncern Google przedstawił we wtorek nową usługę komunikacyjną dla Gmaila. Buzz to zintegrowany ze skrzynką e-mailową klon Twittera, łączący funkcje komunikatora, poczty elektronicznej i wideochatu. Całość pozwala bezproblemowo wymieniać się materiałami z innych serwisów Gooogle'a - takich jak Picasa czy YouTube. Nowe wiadomości przekazane za pośrednictwem Buzza pojawiają się w czasie rzeczywistym w skrzynce użytkownika - opowiadał programista Todd Jackson w kalifornijskim Mountain View.

Buzz ma poza tym odnajdować w Internecie i proponować użytkownikowi ciekawe treści. Aplikacja może korzystać z modułów GPS zainstalowanych w smartfonach w celu geograficznego dopasowania informacji przekazywanych internautom. Firma Google przygotowała specjalną odmianę Buzza dla aparatów z systemem Android; własne miejsce pobytu można "ogłaszać" także z poziomu strony startowej wyszukiwarki. Nowe narzędzie informacyjne współpracuje z usługą Google Maps - potrafi dodawać tu opisy miejsc.

Już w ciągu najbliższego tygodnia wszyscy użytkownicy Gmaila powinni zobaczyć w skrzynce pocztowej ikonę Buzza. Na tym jednak nie koniec. Wiele osób spodziewało się, że koncern z Mountain View pokaże usługę konkurencyjną dla Twittera czy Facebooka; tymczasem pracownicy Google'a zaskoczyli niektórych obserwatorów stwierdzeniem, że w niedalekiej przyszłości Buzz będzie oferowany także jako usługa stricte biznesowa.

Dotychczas w Internecie krążyły opowieści o "zabójcy Facebooka". To chyba przesada: trudno przypuszczać, że Google bez problemu poradzi sobie z tak popularnym serwisem. Tym niemniej Buzz również pozwala utworzyć sieć społecznościową, a operator wyszukiwarki kontruje Facebooka, który podobno pracuje nad własną usługą pocztową.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)