Znane i nieznane zastosowania smartfonów

Znane i nieznane zastosowania smartfonów

Znane i nieznane zastosowania smartfonów
Źródło zdjęć: © chip.pl
02.07.2012 13:06

W czerwcu 2012 roku MEC Analytics and Insight, dział badawczy MEC, przedstawił wyniki ogólnopolskiego badania przeprowadzonego wśród 3365 internautów na temat korzystania ze smartfonów.

Na potrzeby badania przyjęto następującą definicję smartfona –. jest to telefon z dostępem do internetu. 80 proc. badanych potwierdziło, że posiada telefon z dostępem do internetu, z czego korzysta 64 proc.

Warto przypomnieć skokowy przyrost odsetka osób korzystających z internetu za pośrednictwem telefonu komórkowego jaki dokonał się między 201. (14%) a 2012 (52%). Nic więc dziwnego, że 61% posiadaczy smartfonów ma je krócej niż rok, ale zwraca uwagę także fakt, że już jedna czwarta posiadaczy twierdzi, że nie wyobraża sobie życia bez smartfona. Ci, którzy nie korzystają z internetu za pośrednictwem telefonu, choć mają taką możliwość wskazują na dwie podstawowe przyczyny: brak potrzeby oraz koszty.

Respondenci podawali dwa główne powody, dla których warto kupić smartfona –. pierwsza to sytuacje, gdy dostęp do internetu jest niezbędny (59 proc. wskazań), a druga to fakt, że smartfon oferuje również możliwość korzystania z multimediów - odsłuchania plików mp3 – przeglądania filmów oraz korzystania z nawigacji GPS (45 proc.).

Dla 1/3 badanych ważne jest również, by być w kontakcie z innymi. Dla kolejnych 2. proc. internautów ważnym bodźcem do korzystania ze smartfonów jest fakt, że operator oferuje dostęp do internetu w korzystnej cenie. Co dziesiąty badany uważa, że smartfon to urządzenie modne i podnosi prestiż osoby. Tylko 6 proc. respondentów potrzebuje smartfona, by korzystać z gier.

Co decyduje o wyborze smartfona? Dla 2/3 badanych najważniejszym czynnikiem jest cena urządzenia. Ponadto respondenci biorą pod uwagę estetykę (5. proc.) oraz szybkość procesora (45 proc.). Liczy się również duży wyświetlacz, zainstalowane aplikacje oraz te gotowe do ściągnięcia (po 43 proc. wskazań). Dobry aparat fotograficzny jest ważny dla 36 proc. badanych. Marka telefonu ma znaczenie tylko dla 37 proc. osób.

Kto jest użytkownikiem smartfona? Częściej mężczyźni niż kobiety (odpowiednio 5. proc. i 47 proc.) w wieku 20-29 lat, studenci i uczący się oraz osoby o stałych dochodach, z wykształceniem wyższym lub co najmniej średnim.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Facebook wprowadza chaos do listy kontaktów"

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (90)