Użytkownicy smartfonów rzadko używają ich do rozmów

Użytkownicy smartfonów wysyłają SMS-y i MMS-y, grają w gry, użytkują mobilny dostęp do Internetu i aplikacje bankowe, słuchają plików audio. Najrzadziej używają ich do komunikacji telefonicznej - takie są wyniki badań naukowych

Użytkownicy smartfonów rzadko używają ich do rozmów
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Użytkownicy smartfonów wysyłają SMS-y i MMS-y, grają w gry, użytkują mobilny dostęp do internetu i aplikacje bankowe, słuchają plików audio. Najrzadziej używają ich do komunikacji telefonicznej - takie są wyniki badań naukowych - twierdzi CNN.

Według londyńskiej firmy analitycznej TNS Global Market Research, rozwój i zaawansowane funkcje nowych telefonów komórkowych sprawiły, że użytkownicy stosują je jako swoiste "mobilne centra multimedialne" umożliwiające dostęp do internetu, przeglądanie plików graficznych, wykonywanie zdjęć i filmów i słuchanie plików audio. Nie używają ich jednak jako telefonów. Użytkownicy smartfonów, w porównaniu do użytkowników prostszych telefonów komórkowych, rozmawiają znacznie mniej.

Obraz
© (fot. Thinkstockphotos)

Potwierdzają to badacze z firmy J.D. Power and Associates, według których ilość połączeń głosowych spada lub utrzymuje się na tym samym niskim poziomie. Według ostatniego badania przeprowadzonego wiosną br. przez tą firmę, użytkownicy telefonów komórkowych odebrali średnio w ciągu 4. godzin 21 połączeń lub wiadomości głosowych, wysłali 55 SMS-ów, 15 razy sprawdzili skrzynkę e-mailową i 10 razy surfowali po internecie. Tego typu działania czterokrotnie przekroczyły ilość odebranych bądź nawiązywanych połączeń głosowych.

Jak uważają analitycy firmy, ostrzeżenie WHO iż telefony komórkowe mogą mieć związek ze zwiększoną zachorowalnością na raka, może tylko wzmocnić tę tendencję - na wszelki wypadek użytkownicy będą wykonywali jeszcze mniej połączeń głosowych.

Według badań Pew Internet and American Life Project, 25 proc. Amerykanów posiadających dostęp do internetu w ogóle nie dokonała w 2010 roku innych połączeń głosowych jak przy pomocy komunikatorów Voice over IP, takich jak Skype. Jest to wzrost o 8 proc. w stosunku do 2009 roku.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)