TP liderem branży teleinformatycznej - wg raportu UKE

TP liderem branży teleinformatycznej - wg raportu UKE

17.02.2010 15:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Telekomunikacja Polska jest najchętniej wybieranym dostawcą usług teleinformatycznych przez polski biznes. Ponad 76 proc. firm, które mają stacjonarne linie telefoniczne wybrało ofertę TP. Druga w kolejności Netia obsługuje ponad 16 proc. firm, a trzeci Dialog - 2,6 proc. Takie wyniki przynosi najnowsze badanie PBS DGA "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2009 roku" - przeprowadzone na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

PBS zapytał klientów dwóch największych telekomów stacjonarnych również o poziom satysfakcji z usług operatorów telefonii stacjonarnej. Tu znów lepsza okazała się Telekomunikacja Polska. Zdecydowana większość badanych korzystających z usług TP (70,6 proc.) oceniła poziom swojej satysfakcji jako dobry i bardzo dobry. Podobne odczucie miało 63,6 proc. klientów Netii.

Wybierając ofertę dostępu do Internetu, polskie firmy także najczęściej decydują się na usługi Telekomunikacji Polskiej. TP obsługuje 54,9 proc. klientów biznesowych i jest zdecydowanym liderem rynku. Z usług Netii korzysta 8.7 proc., UPC 4,4 proc., Plusa 4,1 proc. a Orange 4 proc. firm.

Z usług internetowych jest zadowolonych ponad 7. proc. klientów. Podkreślają oni, że długa wcześniejsza współpraca z operatorem, zadowolenie z jego usług oraz szybkość ich aktywacji to główne powody wyboru aktualnego dostawcy Internetu. Blisko połowa badanych firm mogła zmienić dostawcę internetu z TP na innego operatora, ale nie skorzystała z tej możliwości.

Większość badanych ocenia pozytywnie funkcjonowanie polskiego rynku telekomunikacyjnego. Zarówno jeżeli chodzi o telefonię stacjonarną, jak i internet respondenci wystawiali dobre lub bardzo dobre oceny. Klienci biznesowi korzystający z telefonów stacjonarnych są najbardziej zadowoleni z jakości obsługi, a także z dostępności informacji o ofercie nowych produktów i jakości usług.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (14)
Zobacz także