WAŻNE
TERAZ

Nowy termin rekonstrukcji rządu "na prośbę Hołowni"

Nowa metoda przechwytywania ruchu

We współczesnych filmach i grach komputerowych pojawia się coraz więcej generowanych komputerowo, fotorealistycznych postaci 3D, ale dotychczas tylko producenci z bardzo wysokim budżetem mogli udźwignąć koszty animacji trójwymiarowej. Może to się zmienić dzięki technologii „Markerless Performance Capture”, którą badacze z Intel Labs Europe zaprezentowali w zeszłym tygodniu podczas imprezy Research@Intel w Brukseli

Nowa metoda przechwytywania ruchu
Źródło zdjęć: © Intel

Szkielety statków piratów walczących z Królewską Marynarką, obcy gładko prześlizgujący się przez pozaziemską dżunglę albo dziecięce zabawki w tanecznym korowodzie: zdążyliśmy już przywyknąć do wirtualnych postaci i generowanych komputerowo zwierząt we współczesnych filmach.

Przygotowywanie realistycznej animacji jest trudne i kosztowne. Jednym ze sposobów tworzenia komputerowej postaci jest skonstruowanie jej na podobieństwo żywego aktora. W tradycyjnych systemach przechwytywania ruchu (motion capture) używa się obcisłych kombinezonów z licznymi markerami, które są filmowane, kiedy aktor się porusza. Parametry ruchu są analizowane przez wiele kamer, a następnie używane do stworzenia podstawowego animowanego modelu. Metoda ta ma jednak wiele wad. Ruchy zwykle muszą być dokończone przez specjalistów krok po kroku, a następnie trzeba sztucznie dodać nowe ubrania.

Ten żmudny proces można znacznie usprawnić dzięki nowej metodzie Markerless Performance Capture zaprezentowanej w tym tygodniu przez badaczy Intela podczas imprezy Research@Intel Europe. Technologia ta działa bez żadnych markerów. Zamiast tego zestaw ośmiu kamer rejestruje ruchy w pełni ubranego aktora z częstotliwością 2. klatek na sekundę. Następnie wyspecjalizowane algorytmy rekonstruują zmieniającą się w czasie geometrię i uzupełniają trójwymiarowy model aktora.

Nowa metoda pozwala na znacznie bardziej naturalną i zrelaksowaną grę, ponieważ aktorzy mogą być ubrani w oryginalne kostiumy. Technologia bezmarkerowa znacznie ogranicza koszty przechwytywania ruchu w czasie rzeczywistym i może również pozwolić na wykorzystanie animowanej grafiki 3D w produkcjach niskobudżetowych.

Wybrane dla Ciebie

Rosja buduję wyjątkowy okręt. Siergiej Kabanow wzbogaci flotę Moskwy
Rosja buduję wyjątkowy okręt. Siergiej Kabanow wzbogaci flotę Moskwy
Zbadali samoloty Rosji. Znaleźli coś, czego nie powinno tam być
Zbadali samoloty Rosji. Znaleźli coś, czego nie powinno tam być
Kiedy Sławosz Uznański-Wiśniewski wraca z kosmosu? Są daty
Kiedy Sławosz Uznański-Wiśniewski wraca z kosmosu? Są daty
Misja Ignis wykonana w 87 proc. Kiedy Polak wraca z kosmosu?
Misja Ignis wykonana w 87 proc. Kiedy Polak wraca z kosmosu?
Myśleli, że to ptak. Rozbił się w Ukrainie
Myśleli, że to ptak. Rozbił się w Ukrainie
Rosyjski-chiński czołg podstawowy. Modernizacja T-72, jakiej jeszcze nie było
Rosyjski-chiński czołg podstawowy. Modernizacja T-72, jakiej jeszcze nie było
Amerykanie wycofują legendarne samoloty. Chcą nowych technologii
Amerykanie wycofują legendarne samoloty. Chcą nowych technologii
"Bezprecedensowe" odkrycie. Badacze odnaleźli tajemnicze struktury
"Bezprecedensowe" odkrycie. Badacze odnaleźli tajemnicze struktury
Archeologiczna sensacja. Szkielet gladiatora ze śladami po zębach lwa
Archeologiczna sensacja. Szkielet gladiatora ze śladami po zębach lwa
Powstała wyjątkowa mapa. Pokazuje mózg ssaka
Powstała wyjątkowa mapa. Pokazuje mózg ssaka
Ukraińcy krótko o starych wozach z USA. Użyli tylko kilku słów
Ukraińcy krótko o starych wozach z USA. Użyli tylko kilku słów
Wojsko wyciąga sprzęt. Są już gotowi na ulewy
Wojsko wyciąga sprzęt. Są już gotowi na ulewy