AMD przedstawia: jeszcze szybsze i realistyczne gry

Strona głównaAMD przedstawia: jeszcze szybsze i realistyczne gry
26.03.2009 23:00
AMD przedstawia: jeszcze szybsze i realistyczne gry

Na konferencji Game Developers Conference, spółka Advanced Micro Devices Inc. i firma Havok, czołowy dostawca oprogramowania do tworzenia interaktywnego środowiska oraz symulacji fizycznych, zaprezentowały możliwości nowego oprogramowania pośredniczącego Havok, zoptymalizowanego pod platformy AMD. W czasie prezentacji po raz pierwszy pokazano aplikację Havok Cloth zgodną ze specyfikacją OpenCL.

Na konferencji Game Developers Conference, spółka Advanced Micro Devices Inc. i firma Havok, czołowy dostawca oprogramowania do tworzenia interaktywnego środowiska oraz symulacji fizycznych, zaprezentowały możliwości nowego oprogramowania pośredniczącego Havok, zoptymalizowanego pod platformy AMD. W czasie prezentacji po raz pierwszy pokazano aplikację Havok Cloth zgodną ze specyfikacją OpenCL.

Dzięki wykorzystaniu w rozwiązaniach Havok technologii ATI Stream, producenci gier oraz filmów będą mogli tworzyć komputerowo jeszcze bardziej realistyczne efekty. ATI Stream wspiera układy wielo-rdzeniowe oraz przyspiesza obliczenia złożonych procesów wielo-wątkowych, takich jak symulacje zachowań materiałów w czasie rzeczywistym. Jest ona obecnie stosowana w komputerach opartych o zoptymalizowane platformy AMD, takie jak Dragon, łączące wysokowydajne procesory oraz układy graficzne.

–. Nasza firma specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań między-platformowych (cross-platform) dla branży gier komputerowych. Jesteśmy przekonani, że połączenie możliwości oprogramowania Havok oraz wydajnych procesorów i układów graficznych AMD, zapewni użytkownikom pełnię wrażeń w czasie grania w najnowsze gry komputerowe – pozwiedzał David Coghlan, vice president of development for Havok.

– Zaawansowane rozwiązania Havok w połączeniu z technologią ATI Stream pozwalają tworzyć nadzwyczajne, interaktywne środowisko w naszych grach, które w pełni odzwierciedla zachowania naturalnych obiektów – powiedział Andrey Iones, chief operating officer of Saber Interactive. – Cieszy nas to, że współpraca AMD i Havok poszła w kierunku usprawnienia otwartych standardów programowania, takich jak OpenCL.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)