Czasem chcemy wierzyć, że niebieski portal służy do czegoś więcej, nie tylko zamieszczania pijackich zdjęć i pseudofilozoficznych statusów. Niestety, statystyki temu przeczą.
Wśród amerykańskich użytkowników portalu najpopularniejszy status w tym roku to błyskotliwy akronim "LMS" od "Like my status", czyli prosta prośba o "lajknięcie".
Najpopularniejszy temat przewijający się w polecanych linkach i opisach to śmierć Osamy bin Ladena. W top 1. znalazło się także miejsce na śmierć Steve'a Jobsa i Amy Winehouse oraz premierę nowej części gry "Call of Duty".
Najpopularniejszą aktorką okazała się Megan Fox, w kategorii muzyka wygrała Rihanna, w filmach - "Harry Potter", tuż przed sagą "Zmierch", zaś w telewizji nadal rządzi serial "Doktor House".
A oto najpopularniejsze linki roku wraz ze źródłami:
- "Zdjęcia satelitarne Japonii przed i po trzęsieniu ziemi i fali tsunami" (New York Times)
- "Co nauczyciele naprawdę chcą powiedzieć rodzicom" (CNN)
- "Nie, twój znak zodiaku się nie zmienił" (CNN)
- "Rodzice, nie ubierajcie córek jak bezdomnych" (CNN)
- "Ojciec tańczy z córką - miks" (Yahoo)
- "Pies żałobnik na pogrzebie zabitego w Afganistanie komandosa z Navy SEAL" (Yahoo)
- "Odlecisz, gdy zobaczysz nowego Facebooka" (CNN)
- "Japoński pies pozostał przy chorym przyjacielu na gruzowisku" (Yahoo)
- "Wielki krokodyl schwytany żywy na Filipinach" (Yahoo)
- "Nowe daty znaków zodiaku: Wężownik 13. znakiem?" (The Huffington Post)
Niestety, raport "Memology 2011. nie prezentuje trendów najpopularniejszych wśród polskich internautów. A mogło by być jeszcze ciekawiej.