Facebook traci użytkowników w Polsce

Facebook traci użytkowników w Polsce

Facebook traci użytkowników w Polsce
Źródło zdjęć: © WP.PL
Adam Bednarek
04.07.2018 11:37, aktualizacja: 04.07.2018 12:10

Pokłosie afery związanej z udostępnianiem danych? W maju 2017 roku Facebook miał znacznie więcej użytkowników niż w maju 2018. Spadek jest wyraźny.

W maju b.r. przeglądarkową wersję Facebooka odwiedziło 21,69 mln polskich użytkowników. Rok temu liczba wynosiła 22,45 mln. Różnica jest więc zauważalna i przekłada się na odsłony oraz średni czas spędzony na społecznościowym portalu.

Spadek jest, ale Facebook i tak w Polsce rządzi. Żaden społecznościowy portal nie ma takich wyników. 21,69 mln odwiedzających Facebooka to 79,24 proc. wszystkich polskich internautów - wynika z danych badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Na Facebooku spędzili oni średnio 5 godzin, 43 minuty i 32 sekundy. To dużo, ale jeszcze w maju 2017 roku licznik wybił ponad 8 godzin.

Zasięgowo kolejne miejsca za Facebookiem zajęły Instagram (5,93 mln użytkowników), Twitter (4,42 mln) i Wykop (3,97 mln). Wykop może pochwalić się dużymi wzrostami, podobnie jak nowy hit wśród młodzieży - Musical.ly.

Czy to efekt afery Cambridge Analytica, gdy wyszło na jaw, żeFacebook udostępnia dane swoich użytkowników? W kolejnych miesiącach mieliśmy do czynienia z nagłaśnianiem zaniedbań względem prywatności korzystających z Facebooka. Niewykluczone, że w wielu przypadkach hasło "usuwam Facebooka" nie było na pokaz. A przecież sporo osób deklarowało, że zrezygnuje z korzystania ze społecznościowego portalu, co mogło odbić się na statystykach. O ile w Stanach Zjednoczonych ten ruch był widoczny od razu, tak w Polsce eksperci nie sądzili, że nagle Polacy zaczną masowo kasować konta.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (44)