Instagram - Najnowsze informacje

Instagram pozwala na udostępnianie zdjęć i filmów wideo Pixabay.com
Podziel się

Instagram to serwis społecznościowy, którego działanie polega na udostępnianiu sobie nawzajem zdjęć i filmów.

Historia i założyciele

Portal powstał w 2010, jego twórcami byli Kevin Systrom i Mike Krieger, którzy pracowali pierwotnie nad projektem HTML5, który później przekształcili na Burbn, zajmujący się fotografią mobilną. Z czasem twórcy uznali, że portal stał się zbyt podobny do istniejącego Foursquare i postanowili skupić się na udostępnianiu zdjęć. Zmieniono nazwę na „instagram”, czyli kontaminację słów „telegram” i „instant camera”.

Początkowo Instagram funkcjonował jako bezpłatna aplikacja mobilna dla telefonów z systemem iOS. Wersja na Android powstała dwa lata później, a w 2016 roku uruchomiono wersje aplikacji dla Windows 10. Pierwsze zdjęcie przedstawiało psa w Meksyku i stopę dziewczyny Systroma.

W 2016 roku Instagram wprowadził “Stories”, czyli historie, co pozwala użytkownikom ułożyć zdjęcia w jedną historię, która znika po 24 godzinach. Jest to funkcja zaczerpnięta ze Snapchata. Wkrótce dodano możliwość zamieszczania oprócz zdjęć, także filmów.

W 2012 roku portal Instagram został wykupiony przez Facebooka. W 2015 wprowadzono możliwość wyszukiwania zdjęć po hasztagach. Od 2014 roku instagram wprowadził trzy niezależne aplikacje:

  • Bolt – aplikacja służąca komunikacji, która pozwalała na szybkie wysyłanie użytkownikom wiadomości, które znikały po ich obejrzeniu;
  • Hyperlapse – do tworzenia krótkich poklatkowych video;
  • Boomerang – aplikacja kompilująca zdjęcia w jednosekundowe zapętlone video.

Właściciel

Instagram należy od 2012 roku do Facebooka.

Działalność

Portal Instagram pozwala użytkownikom na publikowanie zdjęć i krótkich filmów. Aby uatrakcyjnić udostępniane materiały, mogą wykorzystywać różnego rodzaju filtry, dodawać lokalizację przez geotagi, dodawać hasztagi, będące krótkim komentarzem. Do popularnych hasztagów (czyli tagu poprzedzonego znakiem #) należą m.in.  #SelfieSunday i  #MotivationMonday.

Użytkownicy mogą też połączyć swoje konta z innymi mediami społecznościowymi, m.in. z Facebookiem.

Początkowo zdjęcia na Instagramie były automatycznie konwertowane, by mieć kwadratowy kształt, jednak od 2015 roku mogą mieć zachowany oryginalny rozmiar. Portal ma także funkcję ”Explore”, która pokazuje popularne zdęcia i te zrobione niedaleko lokalizacji, w której jest użytkownik.

Największą liczbę osób obserwujących mają konta gwiazd showbiznesu, np. Selena Gomez, Taylor Swift czy Cristiano Ronaldo.

W sierpniu 2017 roku na portalu było zarejestrowanych 700 milionów użytkowników. Dziennie loguje się na niego 400 milionów internautów publikując 250 milionów Stories.

Instagram nie daje możliwości sprzedaży swoich produktów, choć można przez niego prowadzić kampanie marketingowe. W 2016 roku Instagram wprowadzil profil biznesowy, jednak jedyną różnicą między nim a prywatnym jest możliwość dodania kontaktu i wgląd do statystyk. Obecnie postawała polska aplikacja Letty, która ma wypełniać lukę między produktami prezentowanym na Instagramie a sklepami internetowymi i być ich pośrednikiem.

Wartość

W 2014 roku wartość Instagrama wyceniono na 35 miliardy dolarów, podczas gdy 2 lata wcześniej Facebook wykupił go za zaledwie 1 miliard dolarów. Sam Facebook jest wyceniany na 407.3 miliardów dolarów.