Boeing 737 MAX. Koncern zamierza inwestować w przyszłość

Pomimo finansowych wpadek z samolotami Boeing 737 MAX, prezes Dennis Muilenburg zapewnia, że koncern dysponuje środkami na uporanie się z problemami dotyczącymi maszyn. Zaznacza też, że firma nadal będzie inwestować w przyszłość.

Boeing zamierza inwestować w przyszłość
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com

Prezes Boeinga, Dennis Muilenburg, zadeklarował, że koncern jest w stanie uporać się z problemami dotyczącymi MAX-ów. Finansowa wpadka z samolotami nie zmniejszy jego chęci do zawierania umów na usługi lotnicze o wyższej marży.

Prezes Boeinga: Nadal chcemy inwestować w przyszłość

Nasza zdolność świadczenia usług jest w dalszym ciągu duża - powiedział Reuterowi prezes amerykańskiego koncernu. Podczas wizyty w zakładzie produkcji samolotów szerokokadłubowych w Everett, Dennis Muilenburg zapewniał również, że Boeing posiada możliwości finansowe aby uporać się z MAX-ami. Będziemy nadal inwestować w przyszłość - dodał.

Boeing jest w trakcie prac nad naprawą wadliwego oprogramowania, które najprawdopodobniej było główną przyczyną dwóch wielkich katastrof z udziałem 737 MAX. Samoloty z nowym oprogramowaniem wykonały już około 560 lotów.

Prezes zakłada, że uziemione samoloty wzlecą w powietrze już w październiku.

W dalszym ciągu przewidujemy zezwolenie na powrót do eksploatacji na początku IV kwartału. Osiągamy postęp w tym harmonogramie - powiedział szef Boeinga. Pracujemy teraz z naszym łańcuchem dostawców nad nowym rytmem. To wszystko ma związek z październikową datą powrotu tych maszyn do eksploatacji - dodaje.

Jak podają informatorzy Reutera, Boeing zamierza zwiększyć rytm produkcji z 42 do 48 sztuk na miesiąc już od października tego roku, następnie do 52 w lutym, aż w końcu rekordowej liczby 57 samolotów od czerwca.

Muilenburg chce rozbudować także dział usług obejmujący dostawę części zamiennych, serwisowanie i prace analityczne, aby w ciągu 10 lat doszedł do obrotów 50 mld dolarów z ok. 17 mld w 2018 r.

Niewykluczona umowa z Chinami

Zakończenie trwającej od roku wojny handlowej Stanów z Chinami może doprowadzić do zawarcia z Chinami dużej umowy sprzedaży samolotów - poinformował szef amerykańskiego koncernu.

Boeing dostarczył Chińczykom w 2018 r. więcej niż co czwarty samolot na świecie, ocenia 20-letni popyt tego kraju na 7700 nowych maszyn o wartości 1,2 biliona dolarów.

Wybrane dla Ciebie
Zginęło ponad 200 delfinów. Temperatura jezior sięgnęłą 41°C
Zginęło ponad 200 delfinów. Temperatura jezior sięgnęłą 41°C
IRIS-T dla Ukrainy. Niemcy wzmacniają tarczę powietrzną
IRIS-T dla Ukrainy. Niemcy wzmacniają tarczę powietrzną
Wyjątkowe zjawisko. Zamiast ogona wyrosła druga głowa
Wyjątkowe zjawisko. Zamiast ogona wyrosła druga głowa
Bardzo dobra wiadomość. Enceladus traci ciepło na obu biegunach
Bardzo dobra wiadomość. Enceladus traci ciepło na obu biegunach
Rosja przerzuca sprzęt. Ukraińcy nie mają wątpliwości, jaki jest powód
Rosja przerzuca sprzęt. Ukraińcy nie mają wątpliwości, jaki jest powód
Podwodne wysypisko śmieci. Odpady na głębokości 5 km
Podwodne wysypisko śmieci. Odpady na głębokości 5 km
Tu może uderzyć obiekt międzygwiezdny. Najwyższe ryzyko
Tu może uderzyć obiekt międzygwiezdny. Najwyższe ryzyko
Nowe czołgi T-80BWM. Rosjanin mówi prawdę o jakości maszyn
Nowe czołgi T-80BWM. Rosjanin mówi prawdę o jakości maszyn
Duże straty Rosjan. Zdjęcia satelitarne nie zostawiają złudzeń
Duże straty Rosjan. Zdjęcia satelitarne nie zostawiają złudzeń
Rosyjskie "mini-Sonciepioki" jadą na front. Co kryje ta nazwa?
Rosyjskie "mini-Sonciepioki" jadą na front. Co kryje ta nazwa?
Kluczowy test zaliczony. Indie testują spadochrony kapsuły Gaganyaan
Kluczowy test zaliczony. Indie testują spadochrony kapsuły Gaganyaan
Tak wjeżdżają do Pokrowska. Byli uważani za "drugą armię świata"
Tak wjeżdżają do Pokrowska. Byli uważani za "drugą armię świata"