Uber popełnił błąd. Pasażerowie zapłacili sto razy więcej

Niedługi przejazd, więc spodziewasz się niewielkiej opłaty. Wychodzisz z samochodu, zaglądasz na konto, a tam rachunek sto razy większy niż powinien. To spotkało amerykańskich użytkowników Ubera.

Uber popełnił błąd. Pasażerowie zapłacili sto razy więcej
Źródło zdjęć: © flickr.com | Mark Warner
Adam Bednarek

18.07.2019 09:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przez błąd w aplikacji Uber opłata za kurs była znacznie droższa. Znacznie to w tym przypadku… sto razy. Aplikacja zamiast pobrać 19,05 dol. wzięła z konta 1905 dol. W najgorszym przypadku jedna z pasażerek za podróż zapłaciła prawie 10 tys. dol. A powinna niecałą "stówę".

Co ciekawe, błąd dotyczył nie tylko jadących samochodem, ale też tych, którzy zamówili jedzenie za pośrednictwem Uber Eats. Uber bardzo szybko przyznał się do błędu i usterkę wyeliminował.

Rzecz jasna użytkownicy zostali obciążeni właściwą sumą. Bez konieczności wyjaśniania sprawy w banku. Uber wziął wszystkie sprawy na siebie.

Podobne problemy występują niestety też w Polsce. W wyniku błędu aplikacji Lime automatyczne pobierał pieniądze z konta za przejazdy. Zamiast wydać 100 zł na przejazdy, jeden z użytkowników zapłacił prawie 400 zł. Po interwencji WP Tech firma obiecała zwrócić koszty.

Czytając o takich przypadkach można się zastanowić, czy gotówka nie byłaby lepszym rozwiązaniem. Ale przy transakcjach z karty można liczyć na szybki zwrot środków. Co w przypadku tradycyjnej płatności byłoby bardziej problematyczne. Choć przypominamy, że Uber już dawno wprowadził płatności gotówkowe w całej Polsce.

Komentarze (5)