Mają już sto sztuk. To maszyny o wyjątkowych możliwościach
Boeing poinformował o przekazaniu Siłom Powietrznym Stanów Zjednoczonych dwóch kolejnych samolotów KC-46A Pegasus, maszyn wyróżniających się cechami tankowca powietrznego i samolotu transportowego. Dzięki tej dostawie amerykańska flota KC-46A Pegasus liczy już 100 egzemplarzy.
"Zatankowane na 100! Dzięki podwójnej dostawie KC-46A Pegasus, ich flota liczy teraz 100 sztuk. Dziękujemy U.S. Air Force za współpracę i gratulujemy osiągnięcia tej skali. Będzie ich jeszcze więcej!" - czytamy na profilu Boeing Defense w serwisie X.
USA mają już 100 sztuk KC-46A Pegasus
Stany Zjednoczone to nie jedyny, ale główny użytkownik KC-46A Pegasus. Poza tym sześć takich samolotów posiada Japonia, a na zakup czterech zdecydował się Izrael (póki co żadnego nie dostarczono).
Dla Stanów Zjednoczonych, które używają KC-46A Pegasus podczas misji na całym świecie (łącznie amerykańska flota KC-46A Pegasus przekroczyła już 150 tys. godzin lotów) są to kluczowe maszyny w procesie długoterminowej modernizacji floty latających tankowców. Umożliwiają stopniowe odchodzenie od bardzo wysłużonych KC-135 Stratotanker.
Ile plastiku mamy w ciele? Odpowiedź zaskakuje
Pod koniec listopada na potrzeby lotnictwa Stanów Zjednoczonych zamówiono kolejnych 15 takich samolotów (za 2,47 mld dolarów), ale obecne dostawy to efekt wcześniejszych kontraktów.
Mierzący ok. 50 metrów długości KC-46 Pegasus to maszyna skonstruowana na bazie Boeinga KC-747A. Poza szerszą funkcjonalnością wyróżnia się też m.in. opancerzoną kabiną, znacznie nowocześniejszą awioniką i zaawansowanymi systemami komunikacji. Łączy w sobie funkcje tankowania (m.in. w myśliwców F-15, F-16, F-22 czy F-35) z możliwością transportu ładunków i misjami ewakuacji medycznej - może przenosić do 114 pasażerów lub do 54 osób na noszach.