SkróTech. Najważniejsze wiadomości dnia [23.07.2020]

Źródło zdjęć: © Anadolu Agency via Getty Images
Adam Bednarek
23.07.2020 22:26

Nowy sposób leczenia koronawirusa, siły kosmiczne USA pokazują logo i motto czy pierwsze zdjęcie nowego układu planetarnego. Przedstawiamy najważniejsze wiadomości dnia.

Nowe logo sił kosmicznych USA

Siły kosmiczne USA (USSF) zaprezentowały za pośrednictwem swojego oficjalnego konta na Twitterze nowe logo. Organizacja opublikowała także motto - "Semper Supra", oznaczające po łacinie "zawsze powyżej".

Nowy sposób leczenia koronawirusa. Może pomóc najciężej chorym

Według wstępnych wyników opublikowanych przez brytyjską firmę biotechnologiczną,leczenie oparte na aerozolu może drastycznie zmniejszyć liczbę śmiertelnych ofiar COVID-19.

Kometa NEOWISE najbliżej Ziemi. To ostatnie dni, by ją zobaczyć

Kometa NEOWISE to jedno z najbardziej niezwykłych zjawisk, jakie możemy obserwować na niebie. Już w nocy z 23 na 24 lipca znajdzie się najbliżej Ziemi i będzie to jedna z ostatnich szans, by zobaczyć ją na własne oczy. Następna taka okazja dopiero za 6800 lat.

Pierwsze zdjęcie nowego układu planetarnego ujawnione. Co o nim wiemy?

Astronomowie z Europejskiego Obserwatorium Południowego wykorzystali Bardzo Duży Teleskop (Very Large Telescope) do ujęcia 2 planet, które orbitują wokół gwiazdy podobnej do naszego Słońca. To pierwsze takie zdjęcie w historii całej astronomii.

PlayStation 5 ze złota

Sony jeszcze nie poinformowało, ile zapłacimy za zwykłe wydanie PlayStation 5, ale już wiadomo, że limitowane ceną zwali z nóg. Złota wersja konsoli nowej generacji będzie wydatkiem nie dla każdego. Nie tylko z powodu ceny.

Zakazany zestaw Lego

Jeden z zestawów LEGO ma okazję stać się prawdziwym białym krukiem. Producent postanowił wycofać go ze sprzedaży, bo – niezgodnie z zasadami firmy – przedstawia sprzęt wojskowy. Problem w tym, że decyzja wydaje się nieco niekonsekwentna.