Na powierzchni Księżyca mogą znajdować się kawałki Wenus

Wenus
Źródło zdjęć: © NASA
Karolina Modzelewska
09.10.2020 13:00

Powierzchnia Księżyca może być pokryta skałami pochodzącymi z Wenus. To ważna wskazówka, która ułatwi badanie życia na tej planecie. Obecnie Wenus ze względu na swoją toksyczną atmosferę pozostaje niedostępna dla człowieka.

W najnowszym badaniu, którego treść została opublikowana w czasopiśmie "Planetary Science Journal", astronomowie z Uniwersytetu Yale - Samuel Cabot i Gregory Laughlin, sugerują, że badania Wenus powinny się zacząć od sprawdzenia Księżyca.

Skały z Wenus na Księżycu

W oświadczeniu opublikowany przez Uniwersytet Yale naukowcy zaznaczyli, że "asteroidy i komety uderzające w Wenus mogły wyprzeć aż 10 miliardów skał i wysłać je na orbitę, która przecinała się z Ziemią i Księżycem". Uderzenia te miały miejsce miliardy lat temu, co oznacza, że ​​fragmenty starożytnej Wenus mogły pozostać na powierzchni Księżyca jako dobrze zachowane meteory.

Wenus jest obecnie planetą niedostępną dla człowieka ze względu na swoją toksyczną atmosferę. To najgorętsza planeta w naszym Układzie Słonecznym, która doświadcza "niekontrolowanego efektu cieplarnianego" – jak podkreśla NASA. Nie zawsze tak było, naukowcy uważają, że dawniej na powierzchni Wenus znajdowały się oceany, a około 700 mln lat temu planeta nadawała się do życia.

- Starożytny fragment Wenus zawierałby bogactwo informacji - powiedział Laughlin. Jego zdaniem analiza chemiczna księżycowych skał może wykazać, czy są to oryginalne fragmenty Księżyca, czy meteory pochodzące z innych miejsc.