IGTV - nowa aplikacja Instagrama do oglądania filmów

Instagram ruszył z nową aplikacją – IGTV. Użytkownicy będą mogli oglądać w niej nawet godzinne, pionowe filmy. Eksperci rynku oceniają, że IGTV może stać się poważną konkurencją dla YouTube.

IGTV - nowa aplikacja Instagrama do oglądania filmów
Źródło zdjęć: © Instagram
Bolesław Breczko

21.06.2018 | aktual.: 25.06.2018 16:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Instagram to popularna aplikacja do dzielenia się zdjęciami. W 2013 roku wprowadził możliwość dodawania sekundowych wideo, a w 2016 wydłużył ich czas do minuty. Teraz aplikacja, której właścicielem jest Facebook, idzie o krok dalej. Nowa appka – IGTV (Instagram Television) pozwala na zamieszczanie i oglądanie filmów do 60 minut.

Filmy na IGTV będą przystosowane do oglądania ich na smartfonie – będą pionowe. To przełomowe posunięcie, do tej pory pionowe wideo były domeną amatorskich nagrań i ewentualnie reklam internetowych. Ruch Instagrama może zapoczątkować nowy trend profesjonalnych produkcji w pionowym formacie.

- Rośnie popularność social mediów, które najczęściej odwiedzamy wykorzystując telefon a ten z kolei przez niemal cały czas trzymamy w pionowo - mówi w rozmowie z WP Tech Barbara Sołtysińska, założycielka Indahash, platformy do zarabiania dla Instagramerów. - Nic więc dziwnego, że pionowe wideo już od dawna nie jest domeną tylko amatorskich nagrań. Popularność ale i naturalność wertykalnych nagrań sprawiła, że także na polskim rynku ten format został wykorzystany - choćby w zeszłorocznej kampanii jednej z największych marek whisky, dla której Dawid Podsiadło i Sokół stworzyli wspólny utwór “Świadomy sen”,

Instagram istnieje od 2010 roku, w 2012 aplikacja została kupiona przez Facebooka za około miliard dolarów. W 2018 liczba użytkowników Instagrama przekroczyła miliard użytkowników.

- IGTV, to dla użytkowników jeszcze więcej czasu z ich ulubionymi twórcami (oczywiście z markami, które nauczyły się tworzyć angażujące treści, również!) - mówi Barbara Sołtysińska. - Czy nowa platforma odciągnie użytkowników od YouTube’a? Zobaczymy jak odpowie na to Google, ale obserwując raporty i analizy wydaje się, że jest na to duża szansa.

Komentarze (3)