Zobacz jak wygląda tankowanie F‑16 w powietrzu
Myśliwce F-16 mają, w zależności od wersji, około 1500 km zasięgu. Aby go zwiększyć niezbędne jest międzylądowanie albo tankowanie w powietrzu. Taki manewr wykonały F-16 Zjednoczonych Emiratów Arabskich, które posiadają najnowsze w tym momencie wersje tych myśliwców.
20.12.2016 | aktual.: 20.12.2016 14:23
Podczas tankowania w powietrzu pilot myśliwca musi podlecieć odpowiednio blisko do samolotu-tankowca (w tym wypadku był to KC-135 Stratotanker) i umieścić przewód paliwowy zwany "boomem", w specjalnym wlewie za kabiną pilota. Tankowanie odbywa się na wysokości około 8 kilometrów i trwa około 2 minut. W tym czasie samoloty poruszają się z prędkością około 600 km/h. Piloci obu statków powietrznych muszą utrzymać samoloty w stałej pozycji bez przechyłów.
F-16 Block 60+ Desert Falcons Sił Powietrznych Zjednoczonych Emiratów Arabskich to najnowocześniejsze modele tych myśliwców, nowsze nawet od tych, które posiadają Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych. W odróżnieniu od polskich Jastrzębi (F-16 Block 52+) modele 60+ to dodatkowe zbiorniki na paliwo, mocniejszy silnik o ciągu 14 750 kg (w porównaniu do 13 400 kg w polskich F-16), zasięg zwiększony do 1650 km, nowy radar, który może równocześnie skanować przestrzeń powietrzną jak i tereny na ziemi oraz nowe narzędzia celowniczy.