Wielka zmiana w Instagramie - teraz służy do...

Wielka zmiana w Instagramie - teraz służy do...
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

15.07.2014 10:03

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Instagram, mobilny serwis służący do dzielenia się zdjęciami, osiągnął kolejny sukces. Aż 50 mln użytkowników wykorzystuje go teraz w roli komunikatora internetowego.

Instagram, mobilny serwis służący do dzielenia się zdjęciami, osiągnął kolejny sukces. Aż 50 mln użytkowników wykorzystuje go teraz w roli komunikatora internetowego.

Prywatne wiadomości dostępne są w Instagramie od grudnia zeszłego roku. Jak donosi _ Fortune _, popularność nowej funkcji stale rośnie i w zeszłym miesiącu korzystał z niej już co czwarty użytkownik aplikacji. W czerwcu Instagram był trzecią największą na świecie platformą społecznościową z ponad 200 mln aktywnych użytkowników, po Twitterze (241 mln) i rzecz jasna właścicielu Instagramu - Facebooku (przeszło 1,2 mld). Słabszy od Instagramu okazał się m.in. biznesowy LinkedIn (186 mln aktywnych użytkowników).

Instagram okazał się też jedną z najbardziej pochłaniających aplikacji mobilnych. Statystyczny użytkownik spędza na nim miesięcznie 220 minut. W tej kategorii pokonuje go tylko Facebook (463 minut), kolejne miejsca zajmują Twitter (187 minut), Pinterest (99 minut) i Google+ (11 minut).

Choć 50 mln użytkowników komunikatora wbudowanego w Instagram robi wrażenie, daleko jeszcze tej aplikacji do miana dominującej. W lutym tego roku głośno było o przejęciu serwisu WhatsApp przez Facebooka za niebotyczne 19 mld dolarów (11% wartości Facebooka). Tym sposobem niebieski serwis społecznościowy dostał dostęp do bazy 450 mln użytkowników WhatsAppa.

Wcześniej za 8,5 mld dolarów Skype'a przejął Microsoft - obecnie z ponad 300 mln użytkowników. Za znacznie mniejsze pieniądze, bo za "marne" 900 mln dolarów przejął z kolei Vibera wraz z 300 mln użytkowników japoński Rakuten, chcąc tym sposobem wgryźć się w azjatycki rynek komunikatorów. Tam Rakutenowi przyjdzie jednak zmierzyć się z innym potężnym graczem - Line, z bazą 350 mln użytkowników.

Warto przypomnieć, że Instagram znalazł się w rękach Facebooka w kwietniu 2012 roku. Za raczkującą aplikację Facebook zapłacił wtedy 1 mld dolarów, przy dynamicznie rosnącej bazie 30 mln kont (dodatkowy 1 mln w pierwszym weekendzie dostępności aplikacji w Google Play). Firma dotrzymała słowa i nie zmieniła charakteru popularnej aplikacji, oszczędnie dodając kolejne funkcje. Podobnie ma być z WhatsAppem, choć trudno nie określić jednej z zapowiadanych zmian jako rewolucyjną dla tej aplikacji - pojawią się wreszcie rozmowy głosowe. Te ostatnie planowane były na II kwartał tego roku, możliwe więc, że pojawią się już w najbliższych dniach.

Komentarze (3)