Sprawą Bestcena.pl i Dragonist.pl zajmie się UOKiK. Urząd przestrzega i oferuje pomoc

Sprawą Bestcena.pl i Dragonist.pl zajmie się UOKiK. Urząd przestrzega i oferuje pomoc

Sprawą Bestcena.pl i Dragonist.pl zajmie się UOKiK. Urząd przestrzega i oferuje pomoc
Źródło zdjęć: © Fotolia
05.02.2020 12:05

Już nie tylko sklep Bestcena.pl jest na świeczniku. Pisaliśmy także o nieuczciwych praktykach Dragonist.pl. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przestrzega na swoich stronach przed takimi praktykami i oferuje pomoc dla oszukanych klientów.

Jak można przeczytać w ostatnim komunikacie UOKiK "Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają sygnały od konsumentów dotyczące działalności podmiotów oferujących elektronikę: bestcena.pl oraz dragonist.pl. Dotyczą stosowania niedozwolonych postanowień umownych oraz możliwości wprowadzania w błąd co do charakteru zawieranej umowy - czyli wynajęcia sprzętu elektronicznego, a nie sprzedaży."

Urząd skontroluje sklepy Bestcena.pl i Dragonist.pl

Tomasz Chróstny, który jest prezesem UOKiK obiecuje, że urząd zajmie się sprawą - "Uważajmy na podmioty, które wynajmują sprzęt zamiast zawierać z nami umowę jego sprzedaży. UOKiK przeanalizuje regulaminy i zasady działania wymienionych powyżej sklepów internetowych."

Może to być zapowiedź szerszych działań. Z powodu popularności tematu i poczynań Urzędu Skarbowego, można stwierdzić, że na razie potencjalni przyszli klienci sklepów Bestcena.pl i Dragonist.pl są bezpieczni. Już teraz nieuczciwym "sprzedawcom" się nie upiecze.

Co jednak z innymi przypadkami? Dwa sklepy zostały przez społeczność i dziennikarzy zdemaskowane, czy jeszcze jakieś stosujące podobne obchodzenie przepisów czekają na odkrycie? Na pewno będziemy teraz bardziej uważni przy zakupach przez Internet.

Bądźmy ostrożni przy zakupach przez sieć

Urząd podkreśla też, że "w przypadku najmu konsument stanie się właścicielem telefonu dopiero, gdy zdecyduje się go wykupić. Problemy może powodować to, że nie wiadomo m.in. jak zachowa się firma wynajmująca, gdy sprzęt zostanie uszkodzony lub skradziony." Najlepiej zawczasu zaznajomić się z regulaminem, opiniami klientów, sformułowaniami przy procesie kupna czy na dokumentach zakupu.

Niestety i to może być zwodnicze. Dopiero regulamin da nam więcej spokoju, ale jego przewertowanie może zająć sporo czasu. Ważne dla nas informacje mogą być dobrze ukryte przez sklep, a opinie klientów w większości pozytywne mimo stosowania nieuczciwych praktyk przez daną firmę.

Jeżeli jesteśmy poszkodowani, to UOKiK przypomina, że bezpłatną pomoc "świadczą rzecznicy konsumentów, organizacje konsumenckie oraz Inspekcja Handlowa. Wejdź na https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php, a dowiesz się, gdzie w twoim mieście znajdziesz pomoc prawną."

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)