Polski lewitujący pociąg we Włoszech. Trwają przygotowania do testów

Polska spółka Nevomo, rozwijająca technologię hyperloop, czyli tzw. lewitujące pociągi, wdraża podobne rozwiązanie we Włoszech. Trwa również zbiórka środków na superszybką kolej na Podkarpaciu.

NevomoNevomo
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Nevomo i Rete Ferroviaria Italiana mają dzisiaj (21 czerwca) podpisać umowę, która określi sposób działania polskiej firmy we Włoszech. Celem będzie budowa kolei magnetycznej, co zostanie poprzedzone weryfikacją wykonalności wdrożenia technologii magrail.

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pilotażowy pociąg będzie testowany w Bolonii San Donato. Jednak budowa kolei magnetycznej na terenie Włoch to dopiero początek. Firma ma nadzieję wdrożyć technologię magrail w całej Europie i pozyskać na to środki z UE. 

- Opracowywana przez nas technologia pozwala na wdrożenie zrównoważonego rozwiązania poprzez przekształcenie analogowego systemu transportu w wydajny i bezemisyjny - wyjaśnił Przemysław Pączek, współzałożyciel Nevomo.

Poza korzyściami dla środowiska technologia magrail ma również wiele innych pozytywnych aspektów. Przede wszystkim, w przeciwieństwie do hyperloop, pociągi magrail mogą wykorzystywać konwencjonalne systemy kolejowe. To z kolei umożliwi modernizację tradycyjnej kolei do dużych prędkości. 

Szacuje się, że pociągi typu magrail będą nawet do 75 proc. szybsze od klasycznych rozwiązań. Podobne rozwiązanie już jest testowane w Chinach, a lewitujący pociąg osiąga prędkość ponad 620 km/h.

Czy Nevomo osiągnie podobne efekty? Wszystko będzie wiadomo po testach, które mają odbyć się we Włoszech. Jeśli zakończą się one sukcesem, to firma powinna szybko otrzymać niezbędne certyfikaty, by rozpocząć wdrażanie technologii. 

Zobacz: Niewidzialny zabójca leci w atmosferę. NASA pokazała dane [Wideo]

Kolejnym krokiem, jaki planuje Nevomo, będzie budowa podobnej linii kolejowej w Polsce. Spółka zbuduje pełnowymiarowy tor również w Nowej Sarzynie na Podkarpaciu. Prace mają rozpocząć się jeszcze tego lata. Do tej pory firmie udało się zebrać prawie 8 mln euro na sfinansowanie projektu. 

Źródło artykułu: WP Tech

Wybrane dla Ciebie

Historyczna chwila. Luftwaffe i będące pierwszy raz w Europie JASDF razem
Historyczna chwila. Luftwaffe i będące pierwszy raz w Europie JASDF razem
Czym zatrzymać czołgi Putina? Wielkie zakupy broni przeciwpancernej
Czym zatrzymać czołgi Putina? Wielkie zakupy broni przeciwpancernej
Tajemniczy dron z dodatkowymi kamerami. Rosjanie mają w tym swój cel
Tajemniczy dron z dodatkowymi kamerami. Rosjanie mają w tym swój cel
Nowe informacje o systemie kaucyjnym. Na razie bez pojemników po mleku
Nowe informacje o systemie kaucyjnym. Na razie bez pojemników po mleku
Pierwszy taki przypadek w Rosji. Z początku myśleli, że to ptak
Pierwszy taki przypadek w Rosji. Z początku myśleli, że to ptak
Rekiny wielorybie w Indonezji zagrożone przez działalność człowieka
Rekiny wielorybie w Indonezji zagrożone przez działalność człowieka
Złoty pociąg. Pierwsze prace pod znakiem warunków nadleśnictwa
Złoty pociąg. Pierwsze prace pod znakiem warunków nadleśnictwa
Setki czołgów T-72A. Rosjanie już wiedzą, co z nimi zrobią
Setki czołgów T-72A. Rosjanie już wiedzą, co z nimi zrobią
Ukraiński MiG-29 bombardujący Rosjan. Liczba misji budzi uznanie
Ukraiński MiG-29 bombardujący Rosjan. Liczba misji budzi uznanie
Pierwszy raz w pobliżu Japonii. Dostrzegli tam rosyjskie okręty
Pierwszy raz w pobliżu Japonii. Dostrzegli tam rosyjskie okręty
Kolejna duża umowa. Ponad 1200 wozów dla polskiej armii
Kolejna duża umowa. Ponad 1200 wozów dla polskiej armii
Kosmiczna ekologia. Napęd plazmowy kontra śmieci na orbicie
Kosmiczna ekologia. Napęd plazmowy kontra śmieci na orbicie