Polski lewitujący pociąg we Włoszech. Trwają przygotowania do testów

Polska spółka Nevomo, rozwijająca technologię hyperloop, czyli tzw. lewitujące pociągi, wdraża podobne rozwiązanie we Włoszech. Trwa również zbiórka środków na superszybką kolej na Podkarpaciu.

NevomoNevomo
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Nevomo i Rete Ferroviaria Italiana mają dzisiaj (21 czerwca) podpisać umowę, która określi sposób działania polskiej firmy we Włoszech. Celem będzie budowa kolei magnetycznej, co zostanie poprzedzone weryfikacją wykonalności wdrożenia technologii magrail.

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pilotażowy pociąg będzie testowany w Bolonii San Donato. Jednak budowa kolei magnetycznej na terenie Włoch to dopiero początek. Firma ma nadzieję wdrożyć technologię magrail w całej Europie i pozyskać na to środki z UE. 

- Opracowywana przez nas technologia pozwala na wdrożenie zrównoważonego rozwiązania poprzez przekształcenie analogowego systemu transportu w wydajny i bezemisyjny - wyjaśnił Przemysław Pączek, współzałożyciel Nevomo.

Poza korzyściami dla środowiska technologia magrail ma również wiele innych pozytywnych aspektów. Przede wszystkim, w przeciwieństwie do hyperloop, pociągi magrail mogą wykorzystywać konwencjonalne systemy kolejowe. To z kolei umożliwi modernizację tradycyjnej kolei do dużych prędkości. 

Szacuje się, że pociągi typu magrail będą nawet do 75 proc. szybsze od klasycznych rozwiązań. Podobne rozwiązanie już jest testowane w Chinach, a lewitujący pociąg osiąga prędkość ponad 620 km/h.

Czy Nevomo osiągnie podobne efekty? Wszystko będzie wiadomo po testach, które mają odbyć się we Włoszech. Jeśli zakończą się one sukcesem, to firma powinna szybko otrzymać niezbędne certyfikaty, by rozpocząć wdrażanie technologii. 

Zobacz: Niewidzialny zabójca leci w atmosferę. NASA pokazała dane [Wideo]

Kolejnym krokiem, jaki planuje Nevomo, będzie budowa podobnej linii kolejowej w Polsce. Spółka zbuduje pełnowymiarowy tor również w Nowej Sarzynie na Podkarpaciu. Prace mają rozpocząć się jeszcze tego lata. Do tej pory firmie udało się zebrać prawie 8 mln euro na sfinansowanie projektu. 

Źródło artykułu: WP Tech
Wybrane dla Ciebie
Są potężną bronią Rosji. Ukraińcy rozebrali go do ostatniej śrubki
Są potężną bronią Rosji. Ukraińcy rozebrali go do ostatniej śrubki
Polacy stworzyli bezzałogowego "PassAta". Ich łódź ściga się na Atlantyku
Polacy stworzyli bezzałogowego "PassAta". Ich łódź ściga się na Atlantyku
NATO poderwało giganta. Okrążył Rosjan i zawrócił
NATO poderwało giganta. Okrążył Rosjan i zawrócił
Strykery dla Polski. Niezła wiadomość dla wojska, fatalna dla przemysłu
Strykery dla Polski. Niezła wiadomość dla wojska, fatalna dla przemysłu
Rosjanie stracili cenny sprzęt. Jest nagranie z ataku
Rosjanie stracili cenny sprzęt. Jest nagranie z ataku
To może być przełom. Ta egzoplaneta może mieć księżyc
To może być przełom. Ta egzoplaneta może mieć księżyc
Byli o krok od zakupu Gripenów. Nagle zwrot akcji. Wybierają inaczej
Byli o krok od zakupu Gripenów. Nagle zwrot akcji. Wybierają inaczej
Polski przemysł zbrojeniowy się rozpędza. PGZ w grupie liderów wzrostu
Polski przemysł zbrojeniowy się rozpędza. PGZ w grupie liderów wzrostu
Rząd bierze się za schrony. Do końca roku magazyny obrony cywilnej i aplikacja
Rząd bierze się za schrony. Do końca roku magazyny obrony cywilnej i aplikacja
Urosły 12 mln lat temu. Nie zmieniły się od tego czasu
Urosły 12 mln lat temu. Nie zmieniły się od tego czasu
Chcą budować satelity z innych satelitów. Czas na orbitalny recykling
Chcą budować satelity z innych satelitów. Czas na orbitalny recykling
Wygląda jak Shahed. Chiny testują nowego drona
Wygląda jak Shahed. Chiny testują nowego drona
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟