Polski lewitujący pociąg we Włoszech. Trwają przygotowania do testów

Polska spółka Nevomo, rozwijająca technologię hyperloop, czyli tzw. lewitujące pociągi, wdraża podobne rozwiązanie we Włoszech. Trwa również zbiórka środków na superszybką kolej na Podkarpaciu.

NevomoNevomo
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Nevomo i Rete Ferroviaria Italiana mają dzisiaj (21 czerwca) podpisać umowę, która określi sposób działania polskiej firmy we Włoszech. Celem będzie budowa kolei magnetycznej, co zostanie poprzedzone weryfikacją wykonalności wdrożenia technologii magrail.

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pilotażowy pociąg będzie testowany w Bolonii San Donato. Jednak budowa kolei magnetycznej na terenie Włoch to dopiero początek. Firma ma nadzieję wdrożyć technologię magrail w całej Europie i pozyskać na to środki z UE. 

- Opracowywana przez nas technologia pozwala na wdrożenie zrównoważonego rozwiązania poprzez przekształcenie analogowego systemu transportu w wydajny i bezemisyjny - wyjaśnił Przemysław Pączek, współzałożyciel Nevomo.

Poza korzyściami dla środowiska technologia magrail ma również wiele innych pozytywnych aspektów. Przede wszystkim, w przeciwieństwie do hyperloop, pociągi magrail mogą wykorzystywać konwencjonalne systemy kolejowe. To z kolei umożliwi modernizację tradycyjnej kolei do dużych prędkości. 

Szacuje się, że pociągi typu magrail będą nawet do 75 proc. szybsze od klasycznych rozwiązań. Podobne rozwiązanie już jest testowane w Chinach, a lewitujący pociąg osiąga prędkość ponad 620 km/h.

Czy Nevomo osiągnie podobne efekty? Wszystko będzie wiadomo po testach, które mają odbyć się we Włoszech. Jeśli zakończą się one sukcesem, to firma powinna szybko otrzymać niezbędne certyfikaty, by rozpocząć wdrażanie technologii. 

Zobacz: Niewidzialny zabójca leci w atmosferę. NASA pokazała dane [Wideo]

Kolejnym krokiem, jaki planuje Nevomo, będzie budowa podobnej linii kolejowej w Polsce. Spółka zbuduje pełnowymiarowy tor również w Nowej Sarzynie na Podkarpaciu. Prace mają rozpocząć się jeszcze tego lata. Do tej pory firmie udało się zebrać prawie 8 mln euro na sfinansowanie projektu. 

Źródło artykułu: WP Tech
Wybrane dla Ciebie
Problemy rosyjskiej floty podwodnej. Od "kulejącego okrętu" do "pływającej Hiroszimy"
Problemy rosyjskiej floty podwodnej. Od "kulejącego okrętu" do "pływającej Hiroszimy"
Tajemnica posągów z Wyspy Wielkanocnej rozwiązana. Są nowe badania
Tajemnica posągów z Wyspy Wielkanocnej rozwiązana. Są nowe badania
Błędnie zdiagnozowała raka. AI myli się w 7 na 10 przypadków
Błędnie zdiagnozowała raka. AI myli się w 7 na 10 przypadków
Widowiskowy pokaz świateł z dalekiej północy. Zorza polarna znów nad Polską
Widowiskowy pokaz świateł z dalekiej północy. Zorza polarna znów nad Polską
Odkryli egipską twierdzę sprzed 3,5 tys. lat. W środku piece i ciasto
Odkryli egipską twierdzę sprzed 3,5 tys. lat. W środku piece i ciasto
Muzyka generowana przez AI zastępuje artystów. Sklepy w Belgii unikają opłat
Muzyka generowana przez AI zastępuje artystów. Sklepy w Belgii unikają opłat
Muchomory modne na Instagramie? Toksykolog: eksperymenty mogą zabić
Muchomory modne na Instagramie? Toksykolog: eksperymenty mogą zabić
Sekret rosyjskiego Su-57 poznany. Oto co pomieści w swoim wnętrzu
Sekret rosyjskiego Su-57 poznany. Oto co pomieści w swoim wnętrzu
Fascynujące odkrycie na Tytanie. To prawdziwe wyzwanie dla chemików
Fascynujące odkrycie na Tytanie. To prawdziwe wyzwanie dla chemików
Pocisk manewrujący Ragnarök pokazany. To długie ramię dla "Walkirii"
Pocisk manewrujący Ragnarök pokazany. To długie ramię dla "Walkirii"
Już kupowali z Zachodu. Nagle zwrot akcji. Wybrali myśliwiec z Chin
Już kupowali z Zachodu. Nagle zwrot akcji. Wybrali myśliwiec z Chin
Są starsze niż piramidy w Gizie. Natura stworzyła je w Alpach
Są starsze niż piramidy w Gizie. Natura stworzyła je w Alpach