Polski lewitujący pociąg we Włoszech. Trwają przygotowania do testów

Polska spółka Nevomo, rozwijająca technologię hyperloop, czyli tzw. lewitujące pociągi, wdraża podobne rozwiązanie we Włoszech. Trwa również zbiórka środków na superszybką kolej na Podkarpaciu.

NevomoNevomo
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Nevomo i Rete Ferroviaria Italiana mają dzisiaj (21 czerwca) podpisać umowę, która określi sposób działania polskiej firmy we Włoszech. Celem będzie budowa kolei magnetycznej, co zostanie poprzedzone weryfikacją wykonalności wdrożenia technologii magrail.

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pilotażowy pociąg będzie testowany w Bolonii San Donato. Jednak budowa kolei magnetycznej na terenie Włoch to dopiero początek. Firma ma nadzieję wdrożyć technologię magrail w całej Europie i pozyskać na to środki z UE. 

- Opracowywana przez nas technologia pozwala na wdrożenie zrównoważonego rozwiązania poprzez przekształcenie analogowego systemu transportu w wydajny i bezemisyjny - wyjaśnił Przemysław Pączek, współzałożyciel Nevomo.

Poza korzyściami dla środowiska technologia magrail ma również wiele innych pozytywnych aspektów. Przede wszystkim, w przeciwieństwie do hyperloop, pociągi magrail mogą wykorzystywać konwencjonalne systemy kolejowe. To z kolei umożliwi modernizację tradycyjnej kolei do dużych prędkości. 

Szacuje się, że pociągi typu magrail będą nawet do 75 proc. szybsze od klasycznych rozwiązań. Podobne rozwiązanie już jest testowane w Chinach, a lewitujący pociąg osiąga prędkość ponad 620 km/h.

Czy Nevomo osiągnie podobne efekty? Wszystko będzie wiadomo po testach, które mają odbyć się we Włoszech. Jeśli zakończą się one sukcesem, to firma powinna szybko otrzymać niezbędne certyfikaty, by rozpocząć wdrażanie technologii. 

Zobacz: Niewidzialny zabójca leci w atmosferę. NASA pokazała dane [Wideo]

Kolejnym krokiem, jaki planuje Nevomo, będzie budowa podobnej linii kolejowej w Polsce. Spółka zbuduje pełnowymiarowy tor również w Nowej Sarzynie na Podkarpaciu. Prace mają rozpocząć się jeszcze tego lata. Do tej pory firmie udało się zebrać prawie 8 mln euro na sfinansowanie projektu. 

Źródło artykułu: WP Tech
Wybrane dla Ciebie
Cygnus X-1 jak nigdy dotąd. Fenomenalne dane z nietypowego teleskopu
Cygnus X-1 jak nigdy dotąd. Fenomenalne dane z nietypowego teleskopu
Blue Origin zwiększa tempo. Kolejny lot New Glenna może być wyjątkowo ważny
Blue Origin zwiększa tempo. Kolejny lot New Glenna może być wyjątkowo ważny
ATACMS-y powróciły na front. Ukraińcy zaatakowali nimi cele w Rosji
ATACMS-y powróciły na front. Ukraińcy zaatakowali nimi cele w Rosji
Symulacja 100 mld gwiazd Drogi Mlecznej. Dzięki AI i superkomputerom
Symulacja 100 mld gwiazd Drogi Mlecznej. Dzięki AI i superkomputerom
Perseverance wypatrzył na Marsie skałę. Ona nie pochodzi z Marsa
Perseverance wypatrzył na Marsie skałę. Ona nie pochodzi z Marsa
Starship nie poleci na Księżyc w 2027 roku. Artemis 3 musi poczekać
Starship nie poleci na Księżyc w 2027 roku. Artemis 3 musi poczekać
Antydronowe rakiety z Estonii. PGZ chce ich współprodukować 10 tys. rocznie
Antydronowe rakiety z Estonii. PGZ chce ich współprodukować 10 tys. rocznie
Transport francuskiego uranu do Rosji. Współpraca pomimo ataku na Ukrainę
Transport francuskiego uranu do Rosji. Współpraca pomimo ataku na Ukrainę
Deepfake na koncercie Maty. Wszyscy wyglądali tak samo
Deepfake na koncercie Maty. Wszyscy wyglądali tak samo
Trump uśmiecha się do Saudów. Liczy na sprzedaż potężnej machiny
Trump uśmiecha się do Saudów. Liczy na sprzedaż potężnej machiny
NASA zapowiada konferencję. Pokaże nowe zdjęcia komety 3I/ATLAS
NASA zapowiada konferencję. Pokaże nowe zdjęcia komety 3I/ATLAS
"Zabójca dronów". Dotrze do Ukrainy jeszcze w listopadzie
"Zabójca dronów". Dotrze do Ukrainy jeszcze w listopadzie