Pierwsza podróż hyperloopem za nami. Prędkość rozczarowuje
Virgin Hyperloop przeprowadził pierwszą, testową podróż hyperloopem - nowoczesnym środkiem transportu, który zrodził się w głowie Elona Muska.
Elon Musk, gdy przedstawiał swoją wizję hyperloopa, próżniowego systemu super szybkich pociągów, mówił, że będą one mogły podróżować z prędkością dźwięku (1225 km/h). Pierwszy test pasażerski Virgin Hyperloop każe na razie ograniczyć oczekiwania. Podczas próby pociąg z ludźmi na pokładzie rozpędził się do 173 km/h. To wolniej niż niektóre pociągi PKP.
Virgin Hyperloop przeprowadził wcześniej około 400 prób pociągów bez pasażerów, zanim przystąpił do testu "na ludziach". Docelowo firma planuje, że jej pojazdy będą podróżować z prędkością 600 mil na godzinę, czyli 966 km/h. Jest to prędkość zbliżona do tej, z jaką latają samoloty pasażerskie.
W Polsce rozwijaniem technologii hyperloop zajmuje się spółka Nevomo (wcześniej Hyper Poland). Polacy oceniają, że rodzime, próżniowe pociągi dużych prędkości będą podróżować z prędkością 550 km/h, czyli ok 40 proc. wolniej od amerykańskich Virigin Hyperloop.
Obecnie polska firma finalizuje przygotowania do budowy 500-metrowego toru testowego, który zostanie zlokalizowany w Polsce. Jego budowa zacznie się wiosną 2021 roku, natomiast kilka miesięcy później rozpoczną się testy pełnoskalowego prototypu pojazdu magrail (lewitacji magnetycznej).