Mierzy aż 50 metrów długości. Mocarstwo zamówiło 15 takich gigantów
Jak informuje Reuters, Boeing podpisał kontrakt na dostawę 15 samolotów KC-46A Pegasus dla Sił Powietrznych USA. Te mierzące 50 metrów długości podniebne tankowce mają pomóc amerykańskiej armii zastępować starzejące się KC-135 Stratotanker.
Wartość tego kontraktu wynosi 2,47 mld dolarów. KC-46A Pegasus są obecnie postrzegane jako kluczowe maszyny w procesie długoterminowej modernizacji floty tankowców Sił Powietrznych USA. Brak nowych maszyn mógłby doprowadzić do sytuacji, w której niektóre egzemplarze KC-135 Stratotanker osiągnęłyby wiek nawet 100 lat.
Kolejne KC-46A Pegasus dla Sił Powietrznych USA
Reuters zauważa, że w zeszłym roku Boeing podpisał bardzo podobny kontrakt na dostarczenie 15 takich podniebnych tankowców o wartości 2,38 mld dolarów.
W opinii producenta, KC-46A Pegasus to maszyny zapewniające wysoką elastyczność operacyjną, które łączą funkcje tankowania z możliwością transportu ładunków i misjami ewakuacji medycznej (mogą przenosić do 114 pasażerów lub do 54 osób na noszach). Koncern przedstawia te maszyny jako rozwiązanie sprawdzające się zarówno w misjach bojowych, jak i humanitarnych.
Ile plastiku mamy w ciele? Odpowiedź zaskakuje
Konstrukcyjnie KC-46 Pegasus nie jest zupełnie nową maszyną. Ta latająca cysterna została skonstruowana na bazie Boeinga KC-747A. Poza szerszą funkcjonalnością na tle starszych tego typu maszyn KC-46 Pegasus wyróżnia się też m.in. opancerzoną kabiną, znacznie nowocześniejszą awioniką i zaawansowanymi systemami komunikacji.
KC-46 Pegasus mierzy ok. 50 metrów długości i, przy masie startowaj mogącej przekraczać 180 tys. kg, może rozwijać prędkość maksymalną ponad 900 km/h.
Jeśli chodzi o tankowanie, jest dostosowany do uzupełniania zapasów paliwa m.in. w myśliwcach F-15, F-16, F-22 czy F-35, w bombowcach B-1 czy w samolotach transportowych pokroju C-130 i C-135 czy P-8 Poseidon.