McDonald's, Audi i Nike zmieniają logo. Wszystko przez "dystans społeczny"
Nie tylko ludzie zachowują dystans społeczny, zgodnie z zaleceniami władz, które chcą zatrzymać pandemię koronawirusa. Robią to również największe marki. McDonald's, Coca-Cola, Audi i Volkswagen to tylko kilka przykładów.
28.03.2020 | aktual.: 28.03.2020 11:03
Termin dystans społeczny zyskał popularność ze względu na szybko rozprzestrzeniającego się koronawirusa. Władze zalecają zachowanie odstępu 1-1,5 metra od innych osób w celu zmniejszenia ryzyka zakażenia się koronawirusem.
W akcję promowania bezpiecznego zachowania zaangażowały się największe marki na świecie. Wiele z nich zdecydowało o wprowadzeniu odstępów do swojego logo. Cały pomysł ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników.
Douglas Sellers, dyrektor kreatywny firmy Siegel + Gale w rozmowie z CNN Business przyznał, że obecna sytuacja nie jest żartem, a poważną sprawą. Jego zdaniem, takie zachowanie może zmniejszać wagę kryzysu, w jakim obecnie znajduje się ludzkość.
Brian Baiker, redaktor naczelny Ad Age twierdzi, że nadszedł czas, aby marki świadczyły "prawdziwą, znaczącą usługę". Uważa, że przykładem takiego zaangażowania są działania firmy Gap (GPS) produkującej maski dla pracowników służby zdrowia czy LVHM, będącej spółką macierzystą marek Christian Dior i Givenchy. Spółka produkuje środek dezynfekujący do rąk.
- Zrozumienie sytuacji, zamknięcie się i zrobienie czegoś przydatnego to naprawdę jedyny sposób, aby tu dotrzeć. Kiedy widzisz, jak takie marki jak McDonald's lub Coca-Cola robią odstępy w swoich logach "w solidarności", wprowadza to gorzki akcent – stwierdził Brian Baiker.
McDonald's w Brazylii
W zeszłym tygodniu brazylijski McDonald's zdecydował się na "rozerwanie" swoich kultowych złotych łuków. Agencja reklamowa wyjaśniła, że działanie miało pokazać klientom firmy, że "zawsze mogą być razem". Restauracje McDonald's wciąż działają, ale oferują wyłącznie odbiór osobisty posiłków poprzez McDrive lub dostawę do domu McDelivery.
Coca-Cola
Nowa reklama firmy Coca-Cola jest wyświetlana nad opuszczonym Time Square w Nowym Jorku. Na filmiku widać rozdzielone litery tworzące popularne logo Coca-Cola oraz napis: "najlepszym sposobem na pozostanie w kontakcie".
Audi i Volkswagen
Dwie firmy motoryzacyjne – Audi i Volkswagen również zdecydowały się na "zmianę" logo, a efekty swoich prac zamieściły w mediach społecznościowych. Audi rozdzieliło cztery pierścienie na krótkim wideo. Jego głównym przesłaniem jest zachęcenie do pozostania w domu i zachowania dystansu społecznego. Volkswagen przygotował podobne nagranie.
Nowa kampania Nike
Nike nie zdecydowało się na zmianę swojego logo. Zamiast tego firma przygotowała dużą kampanię medialną, która zachęca do zabawy w domowym zaciszu. W mediach społecznościowych informowało o niej wielu sportowców, w tym zawodnik NBA LeBron James i golfista Tiger Woods.