Coca-Cola nie zrezygnuje z plastikowych butelek. "Klienci je lubią"

Coca-Cola nie zrezygnuje z plastikowych butelek. "Klienci je lubią"

Coca-Cola nie zrezygnuje z plastikowych butelek. "Klienci je lubią"
Źródło zdjęć: © Pixabay.com
Oskar Ziomek
24.01.2020 14:59

Coca-Cola nie planuje w najbliższym czasie rezygnować z wykorzystania plastiku podczas produkcji swoich napojów. Wygoda klientów jest ważniejsza od ewentualnych korzyści dla środowiska. Plastikowe butelki będą dalej w produkcji, bo klienci je po prostu lubią.

Temat ochrony środowiska i eliminacji z codziennego życia plastikowych produktów, które można łatwo zastąpić na przykład drewnianymi czy papierowymi, jest głośny od dłuższego czasu.

W ubiegłym roku odważną decyzję w tym zakresie podjęła sieć sprzedaży Lidl, rezygnując ze sprzedaży plastikowych akcesoriów do grillowania, zaś zaledwie wczoraj informowaliśmy o podobnym ruchu ze strony sieci restauracji McDonald's.

Teraz do kolekcji dochodzi stanowisko Coca-Coli, o którym informuje serwis wirtualnemedia.pl i które dla wielu osób może być zaskakujące.

Jak się okazuje, Coca-Cola nie zamierza w najbliższym czasie rezygnować z plastiku, bo ten jest po prostu wygodny dla klientów. Butelki są wówczas lekkie i można je wygodnie wielokrotnie zamykać. Takie spostrzeżenia padły z ust Beatriz “Bea” Perez – wiceprezes firmy odpowiedzialnej m.in. za zrównoważony rozwój – podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos w wywiadzie dla BBC.

Jeszcze nie wszystko stracone

Prezes Beatriz Perez zaznacza jednak, że w przyszłości sytuacja może się zmienić, choć tutaj nie padają żadne konkrety. Nagła rezygnacja z plastikowych opakowań nie jest w jej ocenie możliwa z uwagi na przyzwyczajenia klientów, a zastosowanie wyłącznie szklanych i aluminiowych mogłoby ponadto zwiększyć ślad węglowy firmy.

Warto jednak dodać, że Coca-Cola zobowiązała się wcześniej, że do 2030 roku będzie odzyskiwać tyle odpadów z opakowań, ile sama ich produkuje. Przy okazji do tego czasu ma też zostać wdrożona produkcja nowych butelek w połowie tworzonych z materiałów z recyklingu.

Według raportu Greenpeace, Coca-Cola jest obecnie największym globalnym producentem śmieci. Zgodnie z wyliczeniami BBC, produkuje około 200 tysięcy butelek na minutę, co przekłada się na około 3 tony plastikowych opakowań rocznie.

McDonald's eliminuje plastikowe słomki

Analizując podejście Coca-Coli do tematu ochrony środowiska poprzez ewentualną zmianę opakowań produktów, warto wziąć pod uwagę odważny ruch w restauracjach McDonald's. W całej Polsce znikną z nich między innymi plastikowe słomki, a ma to być dopiero początek dużo większych zmian.

Wprowadzenie papierowych odpowiedników poprzedzono licznymi badaniami, w których sprawdzono wytrzymałość i funkcjonalność nowych słomek. Jak widać, choć przyzwyczajenie klientów zapewne było tu brane pod uwagę, ostatecznie wygrała chęć wyeiliminowania materiałów szkodliwych dla środowiska.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (129)