Hybrydowe promy dla polskich armatorów. "Program Batory będzie mieć szczęśliwy finał"
Wraca plan budowy promów dla polskich armatorów. Konstrukcje będą mieć zasilanie hybrydowe, wykorzystujące zarówno napęd gazowy, jak też elektryczny. - Program Batory będzie miał szczęśliwy finał - zapowiada wiceminister infrastruktury.
11.03.2021 08:56
- Wraca plan budowy promów dla polskich armatorów - poinformował w środę "Puls Biznesu". Portal dodaje, że będą mieć one zasilanie hybrydowe, które wykorzysta zarówno napęd gazowy, jak i elektryczny.
Jak przypomina "PB", program Batory to jeden z filarów Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR). Dotyczy promów samochodowo-pasażerskich (ro-pax) dla polskich armatorów, czyli należącej do Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM) spółki Unity Line oraz Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (PŻB) Polferries.
Portal przypomina także, że budowę pierwszej jednostki rozpoczęto w czerwcu 2017 roku, jednak kontraktu dotychczas nie udało się zrealizować. Teraz rząd postanowił wrócić do realizacji programu z SOR.
- Program Batory będzie miał szczęśliwy finał - mówi wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski, cytowany przez Polską Agencję Prasową, powołującą się na "Puls Biznesu".
Polityk poinformował, że nowe jednostki dla polskich armatorów zostaną zbudowane w polskich stoczniach. - Dzięki temu zwiększą się przewozy cargo między portami krajowymi i skandynawskimi - wyjaśnia Witkowski.