Hybrydowe promy dla polskich armatorów. "Program Batory będzie mieć szczęśliwy finał"

Polska wybuduje promy dla polskich armatorów (Na zdjęciu prom Jan Śniadecki)
Polska wybuduje promy dla polskich armatorów (Na zdjęciu prom Jan Śniadecki)
Źródło zdjęć: © YouTube

11.03.2021 08:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wraca plan budowy promów dla polskich armatorów. Konstrukcje będą mieć zasilanie hybrydowe, wykorzystujące zarówno napęd gazowy, jak też elektryczny. - Program Batory będzie miał szczęśliwy finał - zapowiada wiceminister infrastruktury.

- Wraca plan budowy promów dla polskich armatorów - poinformował w środę "Puls Biznesu". Portal dodaje, że będą mieć one zasilanie hybrydowe, które wykorzysta zarówno napęd gazowy, jak i elektryczny.

Jak przypomina "PB", program Batory to jeden z filarów Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR). Dotyczy promów samochodowo-pasażerskich (ro-pax) dla polskich armatorów, czyli należącej do Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM) spółki Unity Line oraz Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (PŻB) Polferries.

Portal przypomina także, że budowę pierwszej jednostki rozpoczęto w czerwcu 2017 roku, jednak kontraktu dotychczas nie udało się zrealizować. Teraz rząd postanowił wrócić do realizacji programu z SOR.

- Program Batory będzie miał szczęśliwy finał - mówi wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski, cytowany przez Polską Agencję Prasową, powołującą się na "Puls Biznesu".

Polityk poinformował, że nowe jednostki dla polskich armatorów zostaną zbudowane w polskich stoczniach. - Dzięki temu zwiększą się przewozy cargo między portami krajowymi i skandynawskimi - wyjaśnia Witkowski.

Źródło artykułu:PAP
wiadomościprombatory
Komentarze (138)