Facebook pokazuje ogniska epidemii. Polska w kolejce

Facebook pokazuje ogniska epidemii. Polska w kolejce

Facebook pokazuje ogniska epidemii. Polska w kolejce
Źródło zdjęć: © Facebook
Bolesław Breczko
20.04.2020 15:15, aktualizacja: 22.04.2020 10:40

20 kwietnia Facebook udostępnił nowe narzędzie w walce z pandemią koronawirusa. To mapa ognisk wirusa na podstawie danych przekazywanych przez użytkowników.

Udostępnienie interaktywnej mapy, na której widać miejsce i zagęszczenie osób z symptomami choroby Covid-19, to kolejny krok Facebooka w walce z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Wcześniej portal społecznościowy udostępnił mapy zagęszczenia użytkowników oraz schematy ich przemieszczania się i kontaktowania z innymi. Te mapy, które można zobaczyć tutaj zostały stworzone na podstawie wewnętrznych danych Facebooka bez aktywnego udziału użytkowników.

Nowa mapa jest w tym względzie inna od poprzednich. Została zbudowana na podstawie dobrowolnego przekazywania informacji przez jego użytkowników Facebooka. Przy czym portal nie zbiera bezpośredio i bez wiedzy użytkowników informacji medycznych o nich. Dane te zbiera zewnętrzna firma, która następnie przekazuje je Facebookowi. Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych (na razie to jedyny kraj, w którym dostępne jest to narzędzie) sami zaznaczali, że mają objawy choroby Covid-19 lub objawy grypy. Dane te zostały następnie anonimowo naniesione na interaktywną mapę, którą można zobaczyć tutaj.

Mapa osób z objawami Facebooka dostępna jest na razie tylko w USA, ale kolejne kraje, w tym prawdopodobnie Polska, są na liście do dodania. Mark Zuckerberg napisał w poście na Facebooku, że "w tym tygodniu rozpocznie się globalne zbieranie danych". Według Facebooka informacje są zbierane od użytkowników dobrowolnie i anonimowo.

Podobne pomysły stworzenia map śledzących osoby z objawami powstały też niezależnie od Facebooka. W Polsce to np. aplikacja POLCOVID-19.pl, która oceni ryzyko zachorowania i pokaże rejony w Polsce najbardziej narażone.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)