Facebook chce walczyć z fake newsami o zmianach klimatu dzięki nowemu centrum informacji

Facebook ogłosił, że uruchomi nowe centrum informacji, które ma zapewnić swoim użytkownikom naukowe treści o zmianach klimatu. Link do takiego centrum ma pojawiać się, gdy ludzie będą szukać informacji związanych ze zmianami klimatu lub gdy zobaczą posty na ten temat.

Szef Facebooka Mark Zuckerberg
Szef Facebooka Mark Zuckerberg
Źródło zdjęć: © Anadolu Agency via Getty Images | Anadolu Agency

16.09.2020 | aktual.: 01.03.2022 13:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Utworzenie centrum informacji na temat zmian klimatycznych zostało ogłoszone po tym, kiedy Facebook rozprawił się z wysypem błędnych informacji na temat przyczyn pożarów szalejących w zachodniej części USA. 

Według portalu Guardian jeden z artykułów zawierających fałszywe informacje, obwiniające o pożary ANTIFĘ, został udostępniony na portalu ponad 63 tys. razy. 

Nowa funkcja Facebooka nosi nazwę Climate Science Information Center. Ma dostarczać użytkownikom fakty, liczby i dane z wiarygodnych źródeł – IPCC, Programu Środowiskowego ONZ, Narodowej Administracji Oceanów i Atmosfery (NOAA), Światowej Organizacji Meteorologicznej i Met Office. 

Jest to mocno kontrastujące z doniesieniami z lipca tego roku, mówiącymi o tym, że Facebook ułatwiał rozpowszechnianie informacji denialistom klimatycznym.

Facebook chce ograniczać, ale o usuwaniu ani słowa

Dodatkowo Facebook ma nadal starać się ograniczać dystrybucję postów zawierających fałszywe informacje i oznaczać je jako fake newsy. Portal nie stwierdził jednak, że będzie usuwał takie treści. Nie wiadomo też czy działania te będą obejmowały prywatne grupy.

Na razie Climate Science Information Center będzie dostępne dla użytkowników w USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec, ale później dołączą kolejne kraje. W marcu portal uruchomił także podobne centrum na temat pandemii koronawirusa, a w sierpniu Facebook utworzył centrum informacji dla wyborców.

Komentarze (5)