Boeing 737 MAX. Koncern zwiększy produkcję samolotów

Boeing 737 MAX. Koncern zwiększy produkcję samolotów
Źródło zdjęć: © iStock.com

26.08.2019 12:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Boeing poinformował swoich dostawców, że od lutego 2020 roku zamierza produkować 52 maszyny B737 MAX miesięcznie. W czerwcu rytm produkcji zwiększy się do 57 sztuk na miesiąc.

Boeing podczas telekonferencji, który odbyła się 30 lipca, poinformował swoich dostawców o początkowym planie zwiększenia rytmu produkcji maszyn B737, przyjętym w kwietniu z realizacją od sierpnia. Na skutek uziemienia samolotów, pomysł odroczono o 3 miesiące. Koncern wyjaśnił, że nowy program produkcji zależy od zgody organów nadzoru lotniczego na wznowienie komercyjnej eksploatacji MAX-ów. Jak powiedział informator Reutera, ma to nastąpić w IV kwartale tego roku.

Wzrost produkcji jeszcze w tym roku?

Nie brakuje sceptycznych głosów odnośnie możliwości dotrzymania planów produkcji samolotów B737. Wszystko za sprawą zwiększonej uwagi ze strony organów nadzoru, które po dwóch wielkich katastrofach uziemiły wszystkie MAX-y.
Nie ma żadnych gwarancji, że urzędy zezwolą na ponowne loty tych samolotów. Prezes Boeinga Dennis Muilenburg zakomunikował w lipcu analitykom finansowym, że koncern rozważa możliwość ograniczenia produkcji tych samolotów, a nawet jej wstrzymanie, jeśli uziemienie przedłużały się w czasie.

W kwietniu Boeing zmniejszył rytm produkcji z 52 do 42 co miesiąc i wstrzymał wydawanie maszyn klientom. Do uziemienia MAX-ów doszło dokładnie wtedy, kiedy koncert szykował się na zwiększenie ich produkcji.

Jak podają informatorzy Reutera, Boeing zamierza zwiększyć rytm produkcji z 42 do 48 sztuk na miesiąc już od października tego roku, następnie do 52 w lutym, aż w końcu rekordowej liczby 57 samolotów od czerwca.

Koncernowi niezwykle zależy na zwiększeniu produkcji maszyn. Oznacza to przecież więcej B737 u klientów, a w konsekwencji więcej pieniędzy płaconych przy odbiorze samolotu. Wyższy rytm produkcji to także niższe ceny podzespołów.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także