Asteroida minęła Ziemię z prędkością 90 tys. km/h. Badacze zaobserwowali coś jeszcze

Asteroida minęła Ziemię z prędkością 90 tys. km/h. Badacze zaobserwowali coś jeszcze

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
11.02.2020 10:15

Duża asteroida przeleciała w zeszłym tygodniu niedaleko Ziemi i chociaż koniec świata nam nie groził, to naukowcy bacznie obserwowali kosmiczną skałę. Na jednym ze zdjęć zauważyli coś ciekawego.

Asteroida 2020 BX12 minęła Ziemię w odległości znacznie większej niż znajduje się nasz naturalny satelita. Ze względu na swoją prędkość - ponad 90 tys. km/h - oraz rozmiary - ok. 200 km/h - asteroida wzbudziła spore zainteresowanie w badaczach. Nie spodziewali się jednak, że kosmiczna skała skrywa więcej tajemnic.

Astronomowie z Planetary Radar Science Group w Arecibo Observatory w Puerto Rico zrobili zdjęcie asteroidy 2020 BX12 i odkryli, że nie była ona sama. Badacze zaobserwowali, że krążył wokół niej własny księżyc.