Amerykańskie firmy łączą siły. Celem rozwój technologii rakietowej
Amerykański koncern Raytheon Missiles & Defense nawiązał współpracę z producentem silników rakietowych Firehawk Aerospace. Obie firmy będą pracować nad projektami badawczymi, których celem jest rozwój technologii rakietowych nowej generacji.
28.04.2022 | aktual.: 06.05.2022 11:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak czytamy na oficjalnej stronie Raytheon Missiles & Defense, w ramach projektów zostanie sprawdzona integracja technologii firmy Firehawk z przyszłymi systemami rakietowymi. –Zaawansowana technologia napędowa ma kluczowe znaczenie dla rozwoju rozwiązań rakietowych nowej generacji. W ciągu najbliższych kilku lat nasze firmy będą współpracować w celu zidentyfikowania projektów, które rozwiną technologię Firehawk do zastosowania w systemach obronnych – powiedział Wesley Kremer , prezes Raytheon Missiles & Defense.
Zaawansowane silniki rakietowe
Firma Firehawk posiada kilka patentów związanych z napędem hybrydowym, różnymi paliwami rakietowymi oraz metodami produkcji.
– Nasze produkowane na zamówienie silniki rakietowe wykorzystują hybrydowe systemy napędowe zamiast konwencjonalnych materiałów stałych. Zastosowanie tych technologii do rozwiązań obronnych otworzy nowe możliwości przeciwko zaawansowanym zagrożeniom – podkreśla Will Edwards , współzałożyciel i dyrektor generalny Firehawk.
Na oficjalnej stronie tej firmy czytamy, że oferuje ona silniki rakietowe złożone z 20 elementów. "Ta prostota poprawia wydajność, zmniejsza ryzyko i obniża koszty" – zapewnia Firehawk. Koncern podkreśla, że produkowane przez niego silniki posiadają unikalną konstrukcję i kosztują aż 80 proc. mniej niż konkurencyjny produkt. Firehawk deklaruje, że może zaprojektować dany produkt na zamówienie w ciągu 4 do 6 miesięcy.
Produkowany przez firmę hybrydowy silnik rakietowy (HRE) jest rodzajem napędu rakietowego, który wykorzystuje zarówno paliwo stałe, jak i płynne. Istotną zaletą tego produktu jest jego odporność na przypadkową detonację. Pomimo większego poziomu bezpieczeństwa i zastosowania gęstszych materiałów pędnych, HRE są mniej rozwinięte i cierpią na szereg wad związanych z wydajnością.
Firma Firehawk rozwiązała te problemy dzięki zastosowaniu paliwa rakietowego drukowanego w 3D. "Nasze paliwo pozwala nam zbudować silnik z bezpieczeństwem HRE i osiągami silnika na paliwo ciekłe" – zapewnia producent.
Adam Gaafar, dziennikarz Wirtualnej Polski