Amerykańskie firmy łączą siły. Celem rozwój technologii rakietowej

Amerykański koncern Raytheon Missiles & Defense nawiązał współpracę z producentem silników rakietowych Firehawk Aerospace. Obie firmy będą pracować nad projektami badawczymi, których celem jest rozwój technologii rakietowych nowej generacji.

Amerykańskie firmy będą rozwijać technologię rakietową
Amerykańskie firmy będą rozwijać technologię rakietową
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Firehawk
Adam Gaafar

Jak czytamy na oficjalnej stronie Raytheon Missiles & Defense, w ramach projektów zostanie sprawdzona integracja technologii firmy Firehawk z przyszłymi systemami rakietowymi. –Zaawansowana technologia napędowa ma kluczowe znaczenie dla rozwoju rozwiązań rakietowych nowej generacji. W ciągu najbliższych kilku lat nasze firmy będą współpracować w celu zidentyfikowania projektów, które rozwiną technologię Firehawk do zastosowania w systemach obronnych – powiedział Wesley Kremer , prezes Raytheon Missiles & Defense.

Zaawansowane silniki rakietowe

Firma Firehawk posiada kilka patentów związanych z napędem hybrydowym, różnymi paliwami rakietowymi oraz metodami produkcji.

– Nasze produkowane na zamówienie silniki rakietowe wykorzystują hybrydowe systemy napędowe zamiast konwencjonalnych materiałów stałych. Zastosowanie tych technologii do rozwiązań obronnych otworzy nowe możliwości przeciwko zaawansowanym zagrożeniom – podkreśla Will Edwards , współzałożyciel i dyrektor generalny Firehawk. 

Na oficjalnej stronie tej firmy czytamy, że oferuje ona silniki rakietowe złożone z 20 elementów. "Ta prostota poprawia wydajność, zmniejsza ryzyko i obniża koszty" – zapewnia Firehawk. Koncern podkreśla, że produkowane przez niego silniki posiadają unikalną konstrukcję i kosztują aż 80 proc. mniej niż konkurencyjny produkt. Firehawk deklaruje, że może zaprojektować dany produkt na zamówienie w ciągu 4 do 6 miesięcy.

Produkowany przez firmę hybrydowy silnik rakietowy (HRE) jest rodzajem napędu rakietowego, który wykorzystuje zarówno paliwo stałe, jak i płynne. Istotną zaletą tego produktu jest jego odporność na przypadkową detonację. Pomimo większego poziomu bezpieczeństwa i zastosowania gęstszych materiałów pędnych, HRE są mniej rozwinięte i cierpią na szereg wad związanych z wydajnością.

Firma Firehawk rozwiązała te problemy dzięki zastosowaniu paliwa rakietowego drukowanego w 3D. "Nasze paliwo pozwala nam zbudować silnik z bezpieczeństwem HRE i osiągami silnika na paliwo ciekłe" – zapewnia producent.

Adam Gaafar, dziennikarz Wirtualnej Polski

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)