Znów gigantyczna kara dla Google w Europie

Znów gigantyczna kara dla Google w Europie
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com | turtix
Bolesław Breczko

20.03.2019 13:11, aktual.: 20.03.2019 14:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Komisja Europejska ukarała Google grzywną wielkości 1,4 mld euro. Internetowy gigant został ukarany za stosowanie agresywnych praktyk reklamowych i nadużywanie swojej przeważającej pozycji na rynku reklamy internetowej.

Według Komisji Europejskiej nielegalne praktyki trwały ponad dekadę i dotyczyły jednego z najbardziej dochodowych dla Google narzędzi - AdSense for Search. Są to reklamy na stronach internetowych, na których właściele zdecydowali się używać wyszukiwarki Google, bazującej na wyszukiwanych słowach. Każdy właściciel strony internetowej może umieścić u siebie pole z reklamami AdSense i na nich zarabiać.

Kara dla Google

Nadużycie Google polegało wg Komisji Europejskiej na tym, że firma nie dopuszczała innych firm do umieszczania reklam w swojej usłudze Adsense for Search na tych stronach internetowych, na których właściciele umieścili wyszukiwarkę Google.

To już trzecia z kolei duża kara dla Google. W zeszłym roku gigant musiał zapłacić 4,34 mld euro za ograniczanie aplikacji konkurencji w swoim systemie Android dla smartfonów. Natomiast w 2017 Google zostało ukarane na 2,42 mld euro za promowanie swoich wyników zakupowych podczas wyszukiwania towarów przez Google.

Google skomentowało wyrok Komisji Europejskiej:

Zawsze uważaliśmy, że zdrowe, konkurencyjne rynki leżą w interesie wszystkich. Dokonaliśmy już wielu zmian w naszych produktach, aby uwzględnić obawy Komisji. W ciągu najbliższych kilku miesięcy będziemy dokonywać kolejnych aktualizacji, by dać naszym konkurentom większą widoczność na rynkach europejskich.
Kent Walker, SVP, Global Affairs, Google
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)