Znów gigantyczna kara dla Google w Europie

Komisja Europejska ukarała Google grzywną wielkości 1,4 mld euro. Internetowy gigant został ukarany za stosowanie agresywnych praktyk reklamowych i nadużywanie swojej przeważającej pozycji na rynku reklamy internetowej.

Znów gigantyczna kara dla Google w Europie
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com | turtix
Bolesław Breczko

20.03.2019 | aktual.: 20.03.2019 14:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Według Komisji Europejskiej nielegalne praktyki trwały ponad dekadę i dotyczyły jednego z najbardziej dochodowych dla Google narzędzi - AdSense for Search. Są to reklamy na stronach internetowych, na których właściele zdecydowali się używać wyszukiwarki Google, bazującej na wyszukiwanych słowach. Każdy właściciel strony internetowej może umieścić u siebie pole z reklamami AdSense i na nich zarabiać.

Kara dla Google

Nadużycie Google polegało wg Komisji Europejskiej na tym, że firma nie dopuszczała innych firm do umieszczania reklam w swojej usłudze Adsense for Search na tych stronach internetowych, na których właściciele umieścili wyszukiwarkę Google.

To już trzecia z kolei duża kara dla Google. W zeszłym roku gigant musiał zapłacić 4,34 mld euro za ograniczanie aplikacji konkurencji w swoim systemie Android dla smartfonów. Natomiast w 2017 Google zostało ukarane na 2,42 mld euro za promowanie swoich wyników zakupowych podczas wyszukiwania towarów przez Google.

Google skomentowało wyrok Komisji Europejskiej:

Zawsze uważaliśmy, że zdrowe, konkurencyjne rynki leżą w interesie wszystkich. Dokonaliśmy już wielu zmian w naszych produktach, aby uwzględnić obawy Komisji. W ciągu najbliższych kilku miesięcy będziemy dokonywać kolejnych aktualizacji, by dać naszym konkurentom większą widoczność na rynkach europejskich.
Kent Walker, SVP, Global Affairs, Google
wiadomościgooglekomisja europejska
Komentarze (0)