Tworzą podwodną bestię. Wygląda jak statek kosmiczny

Futurystyczny okręt podwodny Kronos
Futurystyczny okręt podwodny Kronos
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Highland Systems
Adam Gaafar

17.08.2022 13:53, aktual.: 21.02.2023 15:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ukraińska frma Highland Systems opracowała futurystyczny okręt podwodny zasilany energią elektryczną. Konstrukcja, kóra została wyprodukowana w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, zwraca uwagę unikalnym kształtem kadłuba.

Kronos – bo tak nazywa się wspominany okręt podwodny – zdaje się być inspirowany nowoczesnymi samolotami oraz mantami. Maszyna została zaprojektowana przede wszystkim z myślą o transporcie wojsk oraz jako nośnik broni.

Kronos – futurystyczny okręt budowany w ZEA

Z opisu na stronie producenta wynika, że jednostka posiada 11 miejsc siedzących (w tym 10 dla pasażerów) i nadaje się do operacji komercyjnych, ratowniczych i bojowych. Zgodnie z koncepcją ma to być cicha jednostka hydrodynamiczna, która pozwala znacznie obniżyć koszty energii w czasie zanurzenia.

  • Okręt podwodny Kronos
  • Okręt podwodny Kronos
  • Wnętrze okrętu podwodnego Kronos
  • Okręt podwodny Kronos
[1/4] Okręt podwodny KronosŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Highland Systems

"Okręt podwodny posiada innowacyjną konstrukcję kadłuba, która znacznie zmniejsza zużycie paliwa, zwiększa prędkość maksymalną i zapewnia doskonałą stabilność. Wprowadza to zupełnie nową koncepcję do produkcji okrętów podwodnych na całym świecie" – zapewnia firma Highland Systems.

Okręt będzie miał ładowność do 3 t, a jego masa własna to 10 t. Jednostka ma osiągać pod wodą prędkość do 27 węzłów, czyli 50 km/h. Na wodzie może poruszać się natomiast 80 km/h. Oprócz tego Kronos może być wyposażony w sześć minitorped, mogących razić wrogie obiekty i porty. Jednostka ma ok. 7,5 m szerokości, 9 m długości i 2 m wysokości. Moc silników elektrycznych wynosi 1200 KM.

Kronos ma operować na głębokościach ok. 100 m, przy czym głębokość krytyczna wnosi 250 m. W trybie hybrydowym okręt może operować przez 54 godziny.

Adam Gaafar, dziennikarz Wirtualnej Polski

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (8)
Zobacz także